כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התחייבות נשיאותית

סין הבטיחה לביידן כי לא תתערב בבחירות 2024

הפוטנציאל של סין להתערב או להשפיע על הבחירות בארה"ב עלה שוב ושוב בפגישות בדרג הבכיר בין שתי המדינות. נשיא סין ושר החוץ הסיני התחייבו כי סין לא תתערב בבחירות בארה"ב ולא תנסה להשפיע

סין הבטיחה לביידן כי לא תתערב בבחירות 2024
הנשיא הסיני עם שר החוץ האמריקאי צילום: משרד החוץ הסיני

מנהיג סין שי ג'ינפינג אמר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן שסין לא תתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024 כאשר שני הנשיאים נפגשו בנובמבר - הבטחה שחזרה על עצמה על ידי שר החוץ הסיני ליועץ לביטחון לאומי בסוף השבוע האחרון, כך אמרו שני מקורות ל-CNN.

חילופי הדברים בין שי וביידן התרחשו במהלך פגישה בקליפורניה בנובמבר האחרון, שמטרתה הייתה להרגיע את המתיחות הצבאית והכלכלית הגבוהה ביותר בין שתי המעצמות. ביידן הוא שהעלה את הנושא, לפי אחד המקורות.

בפגישה בסוף השבוע האחרון בבנגקוק עם שר החוץ הסיני וואנג יי, שוב העלה היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן את הנושא. וואנג אמר לסאליבן את אותה הבטחה ששי נתן לביידן חודשים קודם לכן - שבייג'ין לא תתערב בבחירות האמריקאיות בסתיו הקרוב.

הפוטנציאל של סין להתערב או להשפיע על הבחירות בארה"ב עלה שוב ושוב בפגישות בדרג הבכיר בין שתי המדינות בחודשים האחרונים, כך אמר המקור שעודכן בנושא.

ארה"ב לאחר הבחירות ב-2016 נזהרת יותר, כאשר סוכנויות ביון רוסיות פרצו למחשבי מפלגה הדמוקרטית ופרסמו מיילים כדי לפגוע בקמפיין הנשיאותי של הילרי קלינטון.

מאז, סוכנים איראנים, קובנים וסינים כולם היו פעילים בניסיון להשפיע על הבחירות בארה"ב, על פי דיווחים ציבוריים של המודיעין האמריקאי., אך אף אחד לא הצליח כמו המבצע הרוסי ב-2016.

סין בחירות בארצות הברית ג'ו ביידן אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד