י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
למרות ההשתתפות בטבח

ארה"ב: אנחנו רוצים לראות את אונר"א ממשיכה לעבוד

דובר מחלקת המדינה של ארה"ב אמר ברקע סערת עצירת המימון לאונר"א כי "אין עוד גורם שיכול לספק סיוע בקנה המידה של אונר"א ברצועת עזה, אנחנו רוצים לראות את עבודתם ממשיכה"

ארה"ב: אנחנו רוצים לראות את אונר"א ממשיכה לעבוד
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונר"א צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

דובר מחלקת המדינה של ארה"ב התייחס לסערת אונר"א, אחרי שנחשף כי עובדיה לקחו חלק בטבח ה-7 באוקטובר - ואמר כי על אף הדבר ארה"ב תרצה לראות את המשך פעולת הסוכנות.

"אין עוד גורם שיכול לספק סיוע בקנה המידה של אונר"א ברצועת עזה, אנחנו רוצים לראות את עבודתם ממשיכה", אמר. יחד עם זאת אמר הדובר מילר כי "אנחנו מברכים על החקירה ורוצים לראות לקיחת אחריות ונקיטת אמצעים כדי לוודא שהדברים האלו לא יחזרו שוב".

שגרירת ארה"ב באו"ם אמרה: "אונר"א מילאה תפקיד קריטי באספקת סיוע מציל חיים לפלסטיניים, אך ארה"ב צריכה לראות שינויים יסודיים לפני שתוכל לאשר את חידוש המימון לסוכנות".

נזכיר כי אחרי הודעת הפסקת המימון מטעמן של כמה מדינות בעקבות חשיפת חלקם של אנשי אונר"א בטבח ה-7 באוקטובר, דובר אונר"א הזהיר כי "אם מימון הסוכנות לא יחודש, לא נוכל להמשיך את שירותנו ופעולותנו ברחבי האזור, כולל ברצועת עזה מעבר לסוף חודש פברואר".

עד כה השהו לפחות 13 מדינות את המימון לאונר"א בשל מעורבות של אנשיה בטבח 7 באוקטובר, בהן ארצות הברית, גרמניה, יפן, שוויץ, קנדה, הולנד, בריטניה, איטליה, אוסטרליה, אוסטריה ופינלנד.

בתחילת השבוע מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש פרטים חדשים על מעורבות עובדי אונר"א בטבח, ופירסם כי תשעה מתוכם פוטרו, אחד מת וגורלם של שניים נוספים אינו ידוע. עוד הבטיח כי האו"ם "יעניש כל מעורב בטרור, כולל פתיחה בהליכים פליליים".

יחד עם זאת הוסיף: "עשרות אלפי הגברים והנשים שעובדים עבור אונר"א, ושמתמודדים עם המצבים המסוכנים ביותר לעובדים הומניטריים, לא צריכים להיענש. הצרכים המידיים לאוכלוסייה חייבים להיענות. אף שאני מבין את החששות, אני בעצמי זועזעתי מההאשמות, אני מפציר בממשלות שהשעו את הסיוע לפחות להבטיח את המשך פעולות אונר"א".

חמאס ארצות הברית אונר"א מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד