כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פעל בניגוד עניינים

מתגבשת חוות דעת משפטית נגד שופט העליון

להם מותר הכל. שופט העליון המיועד להתמנות לנשיא הבא נכח בדיון הוועדה לבחירת שופטים שעסקה בעניינו ולא יצא. אירוע שגרר מבוכה בקרב חברי הוועדה. במשרד המשפטים מגבשים חוות דעת נגד השופט הבכיר שנהג בניגוד עניינים מוחלט

מתגבשת חוות דעת משפטית נגד שופט העליון
השופט יצחק עמית בוועדת הבחירות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית במשרד המשפטים, לאה רקובר, לצד המשנים שלה, מגבשים חוות דעת משפטית נגד שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, המיועד לכהן כנשיא על פי עיקרון הסניוריטי. כך מדווח אבישי גרינצייג ב'כאן 11'.

הסיבה היא דיון של הוועדה לבחירת שופטים שהתכנסה לפני שבועיים, כאשר אחד משני הנושאים שנקבעו מראש היה דיון מקדמי על מינוי קבוע נשיא לבית המשפט העליון. השופט יצחק עמית, מכהן כחבר בוועדה לבחירת שופטים ומיועד לתפקיד על פי עיקרון הסניוריטי - בחר להשתתף בדיון ולא לצאת למרות ניגוד העניינים.

האירוע גרר מבוכה רבה אצל חברי הוועדה, כאשר הם נאלצו לדון אודות אפשרות מינויו בפניו. הדיון נפתח בדברי חברת הוועדה קארין אלהרר מ'יש עתיד' על כך שעמדתה היא שיש למנות את יצחק עמית לנשיא. חברת הוועדה שרת ההתיישבות אורית סטרוק הביעה בפירוש את מבוכתה מהסיטואציה שהיא נאלצת לדון אודות עמית בפניו. גם יו"ר הוועדה שר המשפטים יריב לוין, התבטא ואמר שאין לו ספק שבסופו של דבר עמית ימונה למרות שאינו שבע רצון מכך. תקדימי העבר מראים כי אסור היה לשופט עמית להיות נוכח באותו דיון שעסק בעניינו. 

מדוברות הרשות השופטת נמסר בתגובה: "השופט עמית הוא אחד משלושת שופטי בית המשפט העליון החברים בועדה לבחירת שופטים. בישיבת הוועדה שהתקיימה ב-16 בינואר התקיים דיון עקרוני-מקדמי בנושא בחירת נשיא ושופטים לבית המשפט העליון. לא התקיים בישיבה דיון בעניינו של מועמד זה או אחר. נושא הדיון העקרוני היה ידוע זמן רב מראש ואף גורם, לרבות חברי הוועדה, לא ראה מניעה מהשתתפות השופט עמית בדיון, שכאמור הוגדר מראש ככזה שלא יעסוק בענינים פרסונליים. פרוטוקול דיון הוועדה יפורסם כנהוג בקרוב ומוטב להמתין לפרסומו".

בית המשפט העליון יצחק עמית ניגוד עניינים חוות דעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד