י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כך זה נגמר

החובשת הוזעקה להחייאה, חזרה וגילתה דוח

כוננית באחד מארגוני ההצלה החנתה את רכבה ורצה להחיות אדם שאיבד הכרתו. אחרי חצי שעה שבה לרכב וגילתה דוח חניה. התעכבה בטיפול בו ובסופה של סאגה הדוח בוטל | הסיפור המלא

החובשת הוזעקה להחייאה, חזרה וגילתה דוח
אילוסטרציה צילום: pexels

חובשת הצלה יצאה להחיש עזרה לאדם שהתמוטט, פעלה כמצופה ממנה, אולם כשחזרה לרכבה גילתה דוח חניה על השמשה. בצר לה היא פנתה לתוכנית 'יהיה בסדר' המשודרת בגלי צה"ל.

כך היא מספרת: "שמי יעל, אני מתנדבת כחובשת כוננית באחד מארגוני ההצלה הגדולים. בחודש מרץ אשתקד נדרשתי להגיע למקרה של חשש חיי אדם 250 מטר מהבית שלי בלוד. לאור דחיפות העניין (החייאה) מיהרתי עם רכבי למקום.

קיימת בעיית חנייה באזור וכדי לא להתעכב (כל שניה חשובה לפני שנגרם נזק מוחי ואף מוות) נאלצתי להחנות באדום-לבן עם וינקרים פועלים. וידאתי שאפילו משאיות יוכלו לעבור ללא הפרעה - מדובר בכיכר עם מסלולים מרווחים ויש מקום לשני נתיבים. הרכב שלי מסומן כרכב הפועל בשם הארגון בו אני מתנדבת וכן, הוא מזוהה כרכב של חובשת כוננית בתפקיד בשימשה הקדמית, בשימשה האחורית ובחלון הימני האחורי. לא ניתן לפספס.

אחרי כ-30 דקות של החייאה (מוצלחת), חזרתי לרכב כדי לגלות ששוטר הניח על השימשה דו"ח - ממש מעל המדבקה בה כתוב שאני חובשת כוננית בתפקיד מטעם הארגון.

ניתן להגיש בקשה לביטול הדו"ח תוך 30 ימים. בעוונותיי חשבתי שמדובר ב-30 ימי עסקים (זו היתה תקופת חגים - פורים ופסח) ועד שקיבלתי מהארגון שלי אישור על הפעילות לקח זמן. בסופו של דבר הגשתי את הבקשה ביום ה-31 אחרי קבלת הדו"ח. המשטרה והפרקליטות סירבו לבטל את הדו"ח. כנראה לדעתם הייתי צריכה לחנות במרחק של 150 מטר (החנייה ה'חוקית' הקרובה ביותר) ולתת לאיש שנאבק על חייו לחכות קצת".

שורה תחתונה, לאחר פנייתה לתוכנית, הדו"ח בוטל! ממשטרת ישראל נמסר: "הנהגת קיבלה דו"ח תנועה לאחר שחנתה שלא כדין בסמוך למעגל תנועה ובכך הפריעה לתנועה, וזאת באמצעות רכב פרטי שלא היה מזוהה כרכב הצלה. בקשת הנהגת לביטול הדו"ח הוגשה לאחר המועד הקבוע בחוק ועל כן נדחתה. לאחר שהתביעה בחנה את הבקשה, ובכלל זה את המסמכים שצורפו לה, הוחלט לסגור את התיק ולבטל את הדו"ח".

החייאה דוח הצלה גלי צה"ל יהיה בסדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד