ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
המגעים לעסקה

המתווה המסתמן: הפסקת אש שישה שבועות ושחרור החטופים האזרחיים

תשובת חמאס למתווה אמורה להגיע באמצעות קטאר בימים הקרובים, ייתכן שכבר מחר. גם אם חמאס ייתן אור ירוק להתקדמות בעסקה יש לא מעט פרטים שצריך לסגור ושיעברו שינוי. המתווה המסתמן: הפסקה של שישה שבועות בלחימה בין ישראל לחמאס, שתביא לשחרור כל החטופים האזרחים שנותרו בתמורה לאסירים פלסטינים

המתווה המסתמן: הפסקת אש שישה שבועות ושחרור החטופים האזרחיים
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

משלחות של חמאס וג'יהאד אסלאמי יגיעו היום לקהיר לפגישות עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל, כדי לדון בפרטי עסקת שחרור החטופים המתגבשת. השיחות יעסקו בין השאר במשך ההפוגה בשלב הראשון ובמספר החטופים והאסירים הבטחוניים שישוחררו.

הבוקר פורסם בכאן חדשות כי תשובת חמאס למתווה אמורה להגיע באמצעות קטאר בימים הקרובים, ייתכן שכבר מחר. ראש המוסד דדי ברנע הוא זה שאמור לקבל את התשובה. גורמים מדיניים מסרו לכאן חדשות כי גם אם חמאס ייתן אור ירוק להתקדמות בעסקה - יש לא מעט פרטים שצריך לסגור ושיעברו שינוי.

ה'וושינגטון פוסט' דיווח כי המתווה המסתמן הוא, כל בני הערובה האזרחיים המוחזקים על ידי חמאס בתוך עזה ישוחררו במהלך הפסקת אש של שישה שבועות בלחימה. המתווה מוצע על ידי ארצות הברית, קטאר ומצרים, שחלקים מהם התקבלו עקרונית על ידי ישראל ואשר נמצאים בבחינה על ידי חמאס, כך על פי גורמים שמכירים את המשא ומתן.

ההצעה כוללת שחרור מחבלים פלסטינים, בשיעור של שלושה מחבלים לכל חטוף, הרחקת כוחות צה"ל מאזורים מאוכלוסים בעזה והגדלה משמעותית של הסיוע ההומניטרי.

לאחר ששה שבועות ישוחררו החיילים וגופות חטופים, אך על כך יתנהל משא ומתן בנפרד. לפי ישראל, 109 חטופים עדיין מוחזקים בעזה, כולל קשישים וילדים, לצד גופות של 27 בני אדם.

גורמים שמכירים את השיחות הרגישות הדגישו ל'וושינגטון פוסט' כי יקח זמן לכל עסקה עד שתצא לפועל.

חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד