ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
זו הסיבה

מ"מ הממונה על התחרות מתנגד למיזוג בין הראל לישראכרט

מ"מ הממונה על התחרות הודיע על התנגדותו למיזוג בין הראל לישראכרט | ברשות התחרות מסבירים כי המיזוג מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות בתחום ביטוחי בריאות פרט

מ"מ הממונה על התחרות מתנגד למיזוג בין הראל לישראכרט
מחשבים צילום: pixabay

מ"מ הממונה על התחרות (הממונה), אוריאל סיטרואן, הודיע היום (רביעי) לחברות הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים בע"מ וישראכרט בע"מ כי הוא מתנגד למיזוג ביניהן.

רשות התחרות ביצעה הליך בדיקה ארוך ומקיף בנוגע להיבטים תחרותיים שונים, ונמצא שהמיזוג מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות בתחום ביטוחי בריאות פרט. אם יאושר המיזוג, קיים חשש שהחברה הממוזגת תוכל לדחוק את מתחרותיה מהשוק או לפגוע בכושרן התחרותי וביכולתן לרסן את כוח השוק שלה. החשש הוא שהפגיעה בתחרות תעשה באמצעות שימוש במידע של ישראכרט בנוסף למידע של הראל כדי לקבוע מחיר מותאם אישית ללקוחות ובכך לגרוף יותר רווח מבסיס לקוחות נתון, באופן שיאפשר להראל למשוך אליה סוכני ביטוח.

הראל היא החברה המובילה בתחום ביטוחי הבריאות. מדובר בתחום משמעותי מבחינת הציבור: היקף הפעילות השנתי של תחום הוצאות רפואיות ומחלות קשות בישראל הוא כ-4.5 מיליארד ש"ח.   

ישראכרט היא חברת כרטיסי האשראי המובילה בישראל, שעוסקת, בין היתר, בהנפקה, תפעול הנפקה וסליקת כרטיסי חיוב. ישראכרט מחזיקה במידע רב וייחודי על יותר מ-40% ממחזיקי כרטיסי החיוב הפעילים בשוק. מדובר במידע שהוא בעל ערך לצורך ניתוח דפוסי ההתנהלות הכלכלית של הלקוח, באופן שיסייע גם להבין את מידת נכונותו לשלם עבור מוצרי ביטוח שונים (willingness to pay) וכן היבטים שנוגעים לסיכון הביטוחי של הלקוח.

יצוין כי בדיקת רשות התחרות העלתה חששות תחרותיים נוספים בנוגע להלוואה שהועמדה על-ידי הראל ומממנים נוספים לחברת סימקס בע"מ לצורך רכישת השליטה בחברת כרטיסי האשראי מקס איט פיננסים בע"מ; ובנוגע להחזקות הראל במניות התאגידים הבנקאיים, הן באמצעות כספי נוסטרו והן באמצעות כספי עמיתים. אך נמצא כי הם ניתנים להפגה באמצעות תנאים.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד