כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בעקבות בדיקה יזומה

החגיגה נגמרה: קנס כספי הוטל על רשת המכולות השכונתיות

הממונה על התחרות הטילה עיצום כספי על הרשת הקמעונאית סיטי-מרקט בסך של 100 אלף ש"ח לאחר שלא עמדה בדרישת הדיווח של קמעונאי גדול בחוק המזון | העיצום הכספי הוטל בהסכמה במסגרתה התחייבה סיטי מרקט שלא לנקוט בהליכים משפטיים כנגד החלטת הממונה

החגיגה נגמרה: קנס כספי הוטל על רשת המכולות השכונתיות
ילדים חרדים מול מקרר מוצרי חלב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הממונה על התחרות הטילה עיצום כספי בסך 100,000 ש"ח, בהסכמה, על פי הסמכות המוקנית לה לחוק קידום התחרות בענף המזון, על הרשת הקמעונאית סיטי-מרקט זאת בגין אי דיווח על היותה קמעונאית גדולה בהתאם לחובה הקבועה בחוק קידום התחרות בענף המזון.

סיטי מרקט דיווחה לממונה על היותה קמעונאית גדולה רק בעקבות בדיקה יזומה שערכה הממונה בנושא, שבמהלכה התגלה כי הרשת עומדת בתנאים שקובע החוק לצורך הגדרתה כ"קמעונאי גדול".

עיצומים כספיים שהוטלו בעבר על חברות שלא מילאו את חובת הדיווח בזמן, עמדו על סכום של 60 אלף ש"ח, ולאחרונה חלה מגמת החמרה בסכומי העיצומים בגין הפרה זו – הממונה הטילה לאחרונה על נתיב החסד עיצום כספי בסך 100 אלף ש"ח, וכך גם במקרה של סיטי-מרקט.

חובת הדיווח השנתית של קמעונאים וספקים גדולים, היא הבסיס לפרסום רשימות הקמעונאים והספקים הגדולים – שמאפשרות לכל הצדדים העוסקים בתחום קמעונאות המזון לדעת מי הם הגורמים שחלים עליהם האיסורים הקבועים בחוק המזון. כמו כן, היא משמשת לצורך קביעת אזורי ביקוש, שבהם חלה על קמעונאי גדול החובה לבקש אישור לפתיחת סניף מטעמו.

פרסום רשימה עדכנית ומלאה, כל שנה, היא הכרחית לקיום הוראות חוק המזון ולקיום תכליותיו והממונה מקפידה הקפדה יתרה על מילוי של חובת הדיווח החלה על קמעונאים וספקים גדולים. 

 

 

 

עיצום כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד