כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בעלי מתקני ייצור חשמל

חברת החשמל בהגרלת ענק: אלו האזרחים שירוויחו

לקראת תוספת שילוב מתקני אנרגיה מתחדשת ברשת החלוקה, ערכה חברת החשמל הגרלה בין כ-9,500 בעלי מתקני ייצור חשמל לטובת קידום חיבור מתקניהם לרשת החשמל | התוספת תאפשר חיבור מתקני ייצור פרטיים נוספים לרשת החלוקה, וכן הגדלת רכישת אנרגיה ממתקנים קיימים

חברת החשמל בהגרלת ענק: אלו האזרחים שירוויחו
טכנאים צילום: חברת חשמל

בהמשך לתוספת של מכסת 2,500 מגוואט ברשת החשמל, לטובת שילוב וחיבור מתקני ייצור באנרגיה מתחדשת, ערכה היום (רביעי) חברת החשמל הגרלה בין כ- 9,500 מבקשים בעלי מתקני ייצור קיימים וכאלה שיקומו בעתיד, שנרשמו להגרלה על מנת לקבוע סדר בדיקת בקשותיהם. 

בקשות אשר יעמדו בתנאי הסף הרלוונטיים יקודם חיבורם לרשת החלוקה ובכך תאפשר החברה חיבור של מספר רב של מתקני אנרגיה לרשת החלוקה ותגדל היקף האנרגיה המיוצרת ממקורות מתחדשים ומבוזרים במשק.

ההקצאה למכסה זו התאפשרה לאחר הסרת מגבלות ברשת ההולכה, שמנעו חיבור מתקנים ברשת החלוקה או הגבילו את חלקם. אופן הקצאת המכסה בהגרלה נקבע ע"י רשות החשמל.

חשוב לציין כי בשנים האחרונות יצרנים וצרכנים שביקשו לחבר מתקנים באנרגיה מתחדשת ברשת החלוקה קיבלו תשובות מחלק שליליות או מוגבלות. בעקבות כך התבצעה בדיקה מחודשת של החברה יחד עם רשות החשמל וחברת נגה האחראית על קביעת מגבלות ההולכה באופן שניתן יהיה לנצל טוב יותר הרשת הקיימת ולמצותה, תוך שמירה על שרידותה ובטיחותה.

הבדיקות כללו, בין היתר אפיון מדויק של כל תחנות המשנה של חברת החשמל ונמצאה אפשרות לייצר מכסה נוספת לקליטת ייצור ממתקני אנרגיות מתחדשות בהיקף של 2,500 מגוואט.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל: "לאחרונה וביתר שאת מאז פרוץ המלחמה, המציאות עיגנה את הצורך בפיתוח משקים אנרגטיים עצמאיים המשלבים אנרגיית רשת, פנלים סולאריים ומתקני אגירת אנרגיה. מאבקה העיקש של חברת החשמל לאשר להגדיל את הזרמת הספק האנרגיה הסולרית הירוקה לרשת הנוכחית, נשאה פרי וההגרלה הנוכחית מהווה את השלב האחרון בטרם יישומה. מדובר בבשורה ליצרנים מהפריפריה בדרום וצפון המדינה, שתקנה להם מקור הכנסה נוסף, וזאת מעבר להיבטי ביזור מקורות האנרגיה, איכות הסביבה והכלכלה המשקית. 

מדובר בצעד ראשון בסידרה, שבסיומה יתאפשר לכל יצרני האנרגיה הסולרית, להזרים את ההספק שיפיקו לרשת. במקביל, באלה הימים החברה מסיימת להשלים את פריסת קו ׳אשכול נגב׳ 400 ק"ו, שיחושמל בקרוב וישפר באופן ניכר את קיבולת הולכת האנרגיה המתחדשת מדרום הארץ למרכזה. 

בתוכניות העבודה לשנת 2024-30 ניתן דגש, בין היתר, להאצת פיתוח רשתות ההולכה והחלוקה, הטמנות תת קרקעיות, הפחתת דקות אי אספקה, הגברת התחרות באספקה, קיצור לוחות זמנים ושיפור טיב ואיכות".

 

חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד