י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברקע מתקפת הטרור

אושר בטרומית: שלילת קצבאות לילד הנמצא במאסר בשל עבירת טרור

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצע"ח של חה"כ אריאל קלנר - שלילת קצבאות לילד הנמצא במאסר בשל עבירת טרור. בהצעה תמכו 28 חברי כנסת, לעומת 7 שהתנגדו, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה

אושר בטרומית: שלילת קצבאות לילד הנמצא במאסר בשל עבירת טרור
ח"כ אריאל קלנר נואם במליאה צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - שלילת קצבאות בעד ילד הנמצא במאסר בשל עבירת טרור), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת אריאל קלנר.

בהצעה תמכו 28 חברי כנסת, לעומת 7 שהתנגדו, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.

מוצע לקבוע כי בעד ילד שהורשע בעבירה לפי סעיף 332א לחוק העונשין שבית המשפט קבע כי היא מעשה טרור או בעבירת ביטחון כהגדרתה בסעיף 326(ג) לחוק הביטוח הלאומי, שהגדרתה תתוקן בהוספת תנאי שבית המשפט קבע כי היא מעשה טרור, לא ישולמו קצבת ילדים או תוספות אחרות לגמלאות המשולמות בעד ילד, כל עוד הוא במאסר וכמו כן אותו ילד לא יובא בחשבון במניין הילדים בעת חישוב גמלאות כאמור. מוצע לקבוע כי הוראות אלה יחולו לגבי עבירות שנעברו מיום תחילתו של חוק זה ואילך.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כדלהלן: "על רקע מתקפת הטרור שתחתיה נמצאת מדינת ישראל בחודשים האחרונים, המוצאת את ביטויה הן בהתקפות מתחומי רצועת עזה בדרום, ומתחומי לבנון בצפון, והן באופן של התגברות הטרור בשטח מדינת ישראל, אשר מסכנת את חיי האזרחים במדינה, וכן מגדילה את העומס על כוחות הביטחון, מוצע לתקן את חוק הביטוח הלאומי ולקבוע מחדש כי יישללו גמלאות ובהן קצבת ילדים וכן תוספות לגמלאות שונות בשל ילד, המשולמות בעד ילד שהורשע בעבירת ביטחון כהגדרתה בסעיף 326(ג) לחוק הביטוח הלאומי, או בעבירה לפי סעיף 332א לחוק העונשין שעניינה יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה בנסיעה מתוך מניע לאומני או בזיקה לפעילות טרור, וזאת בתקופה שבה הילד נמצא במאסר עקב הרשעה כאמור, ובלבד שבית המשפט קבע כי העבירות הן מעשה טרור".

ח״כ קלנר אמר אחרי העברת החוק: "את האבסורד שבו אזרחי ישראל משלמים קצבאות לאלה שמבקשים להשמידם יש להפסיק. היום עשינו צעד בכיוון לתיקון העוול והאיוולת. מודה לשר המשפטים יריב לוין ושר העבודה יואב בן צור על שיתוף הפעולה בקידום היוזמה".

טרור מליאת הכנסת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד