א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"סומליה לפני הכול"

קריאות לגרש את חברת הקונגרס האנטישמית מארה"ב

חברת הקונגרס שברחה מסומליה בשנות ה-90, נאמה בפני בני קהילתה: "אנחנו קודם כול סומלים, ואחר כך מוסלמים". הרפובליקנים תוקפים: "גבולות סומליה חשובים לה, את הגבול שלנו עם מקסיקו היא רוצה להשאיר פרוץ"

קריאות לגרש את חברת הקונגרס האנטישמית מארה"ב
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

חברת הקונגרס המוסלמית אילהאן עומאר האנטישמית תומכת טרור מותקפת מצד רפובליקנים, בסרטון שנחשף בסוף השבוע, היא נשמעת אומרת ש"סומליה לפני הכול". עומאר, נמלטה עם משפחתה ממלחמת האזרחים בסומליה בשנות ה-90, וקראת תיגר על דברי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שאחת הסיסמאות הפוליטיות המרכזיות שלו "ארה"ב לפני הכול".

עומאר היא מחוקקות פרוגרסיבית קיצוניות מהמפלגה הדמוקרטית שהתבטאה בארסיות נגד ישראל. בעבר נאסרה עליה הכניסה לישראל ועל חברת הקונגרס רשידה טליב, אנטישמית תומכת טרור נוספת בת למהגרים פלסטינים.

הדברים המיוחסים לעומאר, חברת קונגרס ממינסוטה, נאמרו ב-27 בינואר במהלך פגישה שלה עם בוחרים סומלים המשתייכים למחוז שלה. עומאר מתכוונת להתמודד בבחירות בנובמבר הקרוב על כהונה נוספת בבית הנבחרים, ובסרטון היא אמרה בשפתם של הסומלים שכאשר היא מקדמת חקיקה בקונגרס, מולדתה נמצאת בעדיפות עליונה מבחינתה.

בנאום התייחסה עומאר לעימות בין סומליה לבין רפובליקת סומלילנד, חבל בדלני בלתי מוכר שהכריז ב-1991 על עצמאות ולאחרונה גיבש הסכם עם אתיופיה השכנה שלפיו היא תבנה בו נמל ימי. עומאר, תקפה את סומלילנד ואת אתיופיה, הדגישה את הצורך בשלמות טריטוריאלית של מולדתה, ואמרה ש"כסומלים אנחנו חותרים יום אחרי יום להחזרת השטחים שלנו".

ב-Ynet דווח, כי עומאר מצדה טוענת כי דבריה תורגמו שלא כהלכה, וכי תרגום מדויק יותר שלהם הוא שכל עוד היא חברה בקונגרס איש לא יפגע במוצא של סומליה לים, ו"ארה"ב לא תתמוך באחרים שרוצים לשדוד אותנו, אז שזה לא ידיר שינה מעיניכם".

הדברים של עומאר גררו תגובות נזעמות מחברי המפלגה הרפובליקנית. חברת בית הנבחרים מרג'ורי טיילור גרין, הדגישה את העובדה שבעוד עומאר תומכת בשמירה על גבולות סומליה – היא פועלת בכל מאודה נגד מאמצי הרפובליקנים לבצר את הגבול בין ארה"ב למקסיקו: "חובבת הטרוריסטים אילהאן עומאר במילותיה שלה 'סומליה לפני הכול'. אחר כך המוסלמים. את ארה"ב היא לעולם לא מזכירה. היא מתרברבת בכך שכחברת קונגרס היא פועלת להגן על גבולות סומליה בעוד דרך הגבול שלנו פולשים מיליוני מסתננים בלתי חוקיים שהם סכנה לאמריקה. האנשים האלה שונאים את אמריקה והם מִתחזקים מהבוז של הדמוקרטים למדינה שלנו, הם אפילו לא מנסים להסתיר את זה כבר".

מושל פלורידה רון דסנטיס, קרא אתמול: "לסלק אותה מהקונגרס, לשלול את האזרחות שלה ולגרש".

ארצות הברית אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד