כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גייס 150 אלף חתימות

המועמד שרץ מול פוטין - ורוצה לעצור את המלחמה

חבר הפרלמנט הרוסי בוריס נדז'דין גייס את 100 אלף החתימות הדרושות להתמודדות, וינסה לאיים על פוטין תוך התחייבות לסיים את המלחמה נגד אוקראינה שהגדיר כ"סיוט"

המועמד שרץ מול פוטין - ורוצה לעצור את המלחמה
הנשיא פוטין בביקור בחרסון צילום: צילום מסך

חבר הפרלמנט הרוסי הוותיק בוריס נדז'דין הודיע היום (רביעי) כי הגיע לרף החתימות הדרוש כדי להתמודד בבחירות לנשיאות רוסיה שייערכו בעוד כחודש וחצי מול הנשיא המכהן פוטין, כך דווח ב"ווינט".

בכך, צפוי נדז'דין להיות המועמד היחיד שמתנגד לפוטין וממשלו באופן פומבי. רבים העלו תהיות סביב העובדה כי נדז'דין מתח ביקורת רבה על המלחמה נגד אוקראינה, ועל ניהולה בידי פוטין.

אחת הטעונות שעלו הוא כי לפוטין יש אינטרס בריצתו והיא משרתת את הקרמלין, ולכן גורלו של נדז'דין אינו דומה לשאר מתנגדי פוטין - שנענשים, נשלחים לתקופה ארוכה בכלא ומורחקים מהבחירות. נדז'דין הכחיש שקיים הסכם חשאי כלשהו בינו לבין השלטונות.

בריאיון לסוכנות הידיעות AFP אמר נדז'דין כי המלחמה נגד אוקראינה היא "סיוט", והבטיח לסיים אותה אם ייבחר. בעבר אמר כי "על מנת להחזיר את המצב לקדמותו כדי שאנשים יוכלו לחיות חיים נורמאליים יש להחליף את ההנהגה הפוליטית הרוסית".

ועדת הבחירות הרוסית איפשרה לנדז'דין לאסוף חתימות ב-28 בדצמבר. בשלושת השבועות הראשונים הצליחו תומכיו לאסוף 25 אלף חתימות. לאחר שנדז'דין קיבל תמיכה מפוליטיקאים ידועים מהאופוזיציה, מספר החתימות שנאספו החל לגדול, תורים הופיעו בנקודות הרישום, ו-75 אלף החתימות הבאות נאספו תוך חמישה ימים בלבד.

דוברו של נשיא רוסיה דמיטרי פסקוב אמר ב-24 בינואר כי הקרמלין "אינו רואה בנדז'דין יריב" לוולדימיר פוטין.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד