כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תיעוד מיוחד

במסוקים ורכבים, תחת אש: כך מפנים נפגעים מהרצועה

חילוץ תחת אש מהאוויר ומהקרקע בתנאי שטח מורכבים - הכוחות המשולבים של יחידה 669 ויחידת הניוד 5515 מצילים חיים | כך זה נראה 

במסוקים ורכבים, תחת אש: כך מפנים נפגעים מהרצועה
פינוי פצועים בעזה צילום: דובר צה"ל

מידי יום מתבצעות פעולות חילוץ המצילות את חייהם של הלוחמים בשטח. בתא השליטה בבור חיל האוויר יושבים בעלי תפקידים אשר אחראיים על הזנקת המסוקים במידה וישנה דרישה לפינוי מוסק.

במקביל, אל החילוץ מוקפצים צוותי פינוי רכובים של יחידת הניוד 5515 שמורכבים מלוחמי יחידה 669 ולוחמי יחידת הניוד, אשר מהווים צוותי פינוי רכובים. בתא השליטה מוודאים כי לכל חילוץ ישנו חיפוי אווירי ומתקיים קשר עם הכוח המפנה לאורך כל הפעולה.

כמו כן, חמ"ל הרפואה של פיקוד העורף בשיתוף עם תא הפינוי של חה"א קובעים את יעדי הפינוי בהתאם לשיקולים המבצעיים, תוך סנכרון עם הגורמים בשטח וזאת כדי שכל פצוע יקבל את הטיפול האולטימטיבי.

עשרות צוותי לוחמים של יחידה 669 נלחמים ביחד עם הכוחות המתמרנים בשטח ומהווים חוליות חילוץ מיידיות המעניקות טיפול רפואי ראשוני לפצועים. צוותי לוחמי יחידת הניוד 5515 הרכובים ולוחמי יחידה 669 החבורים אליהם פרוסים בכוננות בגזרות הלחימה השונות.

מרגע הדרישה לפינוי, תוך דקות בודדות כוחות הניוד והפינוי מפנים את הפצועים במהירות תוך המשך מתן טיפול רפואי עד הגעה לנקודה בה מעלים את הפצועים על המסוק או על כלי הפינוי הרכובים, ממנה ממשיכים את הטיפול הרפואי עד להגעתם לבתי החולים בארץ.

מלחמת חרבות ברזל עזה צה"ל חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד