א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
דברי נתניהו למשפחות

הדרישה ההזויה של חמאס במסגרת העסקה

המגעים לעסקת שחרור חטופים נמשכים ובינתיים חמאס ממשיך להערים קשיים עם דרישה לשחרר במסגרת העסקה גם את מחבלי הנוח'בה שהשתתפו במעשי הטבח ב-7 באוקטובר | נתניהו אמר למשפחות: "אם תהיה עסקה שטובה למדינת ישראל ולהחזרת החטופים ולהשגת יעדי המלחמה - אני אעשה אותה" גם במחיר נפילת הקואליציה

הדרישה ההזויה של חמאס במסגרת העסקה
מחבלי חמאס בחאן יונס צילום: Atia Mohammed/Flash90

פרטים חדשים על ‏מתווה העסקה: ‏ראש המוסד דדי ברנע הקריא לשרי קבינט המלחמה מסמך בן 9 נקודות. ‏במתווה מדובר על שחרור בשלב הראשון של 35 חטופים חיים. ‏ההפוגה שהוצגה תימשך כ-42 יום, תמורת כל יום של הפסקת אש ישוחרר חטוף, קרי 35 ימי הפוגה וכן שבוע למו"מ נוסף. ‏גך מדווח ב'חדשות 12'.

גורם בכיר מצוטט כאומר כי  הוויכוח לא יהיה בהכרח על מספר האסירים אלא על "איכותם". כך או כך, גם לאחר אור ירוק מחמאס יקח בין שבוע לעשרה ימים עד להגעה לעסקה.

עוד מדווח הערב ב'כאן 11', כי חמאס מערים קשיים ומציב דרישות שאינן מתקבלות על הדעת. הארגון דורש לשחרר את מחבלי הנוח'בה שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר כחלק מהעסקה. בישראל מקיימים דיונים וטרם התקבלה החלטה בנושא.

בתוך כך, דווח כי משפחות החטופים ביקשו היום בפגישתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם עסקה גם במחיר פירוק הממשלה וכך השיב: "אם תהיה עסקה שטובה למדינת ישראל ולהחזרת החטופים ולהשגת יעדי המלחמה - אני אעשה אותה, זה לא מעניין אותי. שאלתם על הקואליציה - אין קואליציה".

‏"אבל אם אני אהיה משוכנע, אני אחשוב, שהדבר הזה יסכן את ביטחון ישראל או לא משיג את היעדים שאנחנו רוצים - אני לא אעשה את זה", הצהיר ראש הממשלה.

עסקת חילופי שבויים שחרור מחבלים מלחמת חרבות ברזל חמאס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד