י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
עליית מדרגה

החות'ים טוענים: תקפנו ספינה אמריקאית בדרכה ישראל

מנהיג החות'ים טען בשבוע שעבר כי האמריקנים מרמים את העולם כאשר הם אומרים שהחותים משבשים את הסדר העולמי והראיה - עד כה עברו בים סוף כ-4,874 ספינות סוחרות - מבלי שקרה להן דבר

החות'ים טוענים: תקפנו ספינה אמריקאית בדרכה ישראל
התקיפות בתימן צילום: צילום מסך

דובר הזרוע הצבאית של החות'ים, יחיא סריע, טוען הערב (רביעי) כי הארגון ביצע היום "פעולת איכות צבאית". בהצהרה שפרסם הוא טען כי "תקפנו במספר טילים ספינת סוחר אמריקאית שהיתה בדרכה לנמלי ישראל. הושגו פגיעות ישירות במטרה". מוקדם יותר היום מקור חות'י אמר לערוץ מצרי כי  כטב"ם אמריקני ביצע שתי תקיפות בצפון מחוז סעדה שבצפון תימן.

ביום שני טען הדובר כי החותים שיגרו במהלך הלילה טיל לעבר ספינת הצי האמריקני USS Lewis B Puller במפרץ עדן, בין תימן בחוף הדרומי של חצי האי ערב, וסומליה שבאפריקה. יום קודם הודיע כי הארגון שיגר לעבר מכלית הנפט הבריטית "MARLIN LUANDA" טילים ימיים, והעלה אותה באש. חבר הסחר שהפעילה את המכלית טענה כי היה על סיפונה נפט רוסי, והיא הייתה בדרכה לים האדום. מנגד, ברשת "אל-מיאדין" דווח כי המכלית "הייתה בדרכה לישראל ולא ליוון".

במהלך סוף השבוע האחרון מנהיג החות'ים אמר כי האמריקנים מרמים את העולם במטרה להגן על הספינות ששטות לישראל, כאשר הם אומרים שהחותים משבשים את הסדר העולמי. כראיה לדבריו הוא אומר כי עד כה עברו בים סוף כ-4,874 ספינות סוחרות - מבלי שקרה להן דבר.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד