כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תג מחיר

משפחות הנפגעים בטבח תובעות מיליארד דולר מאיראן: "אחראית לא פחות מחמאס"

בני המשפחות שהגישו את תביעת הענק לבית המשפוט הפדרלי בניו יורק הם בני משפחה של נרצחים, אזרחים שנפצעו או נחטפו במהלך הטבח

משפחות הנפגעים בטבח תובעות מיליארד דולר מאיראן: "אחראית לא פחות מחמאס"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

הערב (רביעי) צפויה להיות מוגשת תביעת ענק של משפחותיהם של הנפגעים במהלך מתקפת הטרור הרצחנית של ארגון החמאס ב-7 באוקטובר. התביעה תוגש בבית המשפט הפדרלי בניו יורק, כך מדווח העיתונאי נדב אייל. אימו של שגיב ביילין בן צבי ז"ל שנרצח במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר, טליה, אמרה כי היא "מבקשת צדק עבור בני שגיב שהיה גבר צעיר יפה תואר וטוב לב. כמו מאות הנרצחים ב-7 באוקטובר, מבחינתי איראן היא ראש הנחש ואחראית לא פחות מחמאס. אני מבקשת לעגן את שמו, זכרו וזכר הנרצחים בדפי ההיסטוריה". 

לפי הדיווח התביעה תוגש נגד איראן, וסכום הפיצויים יעמוד על כמיליארד דולר. הנפגעים  שהגישו את התביעה הם בני משפחה של נרצחים, אזרחים שנפצעו או נחטפו. מי שתייצג אותם היא מייצגת חברת הליטיגציה הגדולה בארה"ב, ללא עמלה וללא אחוזים, קווין עמנואל ארקהרט וסאליבן. הם מייצגים גם את אוקראינה נגד רוסיה, ומתמחים בתביעות עם היבט מדינתי - וגם חילוט נכסים מחוץ לארה"ב.

לפני חודש דווח כי 42 נפגעי מסיבת 'נובה' שבקיבוץ רעים הגישו תביעה על סך 200 מיליון שקלים מהמדינה. בתביעה הם מפרטים כיצד צה"ל, שב"כ והמשטרה התרשלו בכל הקשור לאירוע. עורכי הדין ענת גינזבורג וגלעד גינזבורג שמייצגים את התובעים מסרו כי "האסון יכול היה להימנע בכל כך הרבה נקודות זמן".

תביעה משפטית ארה"ב איראן תביעת פיצויים פיצוי כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד