כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אבידה גדולה"

סופדים למפקד שנפל בקרב: "אחד מלוחמי העל של המלחמה הזו"

לרב סרן יצהר הופמן הי"ד שנפל בקרבות בעזה, ישנם חברים ומכרים רבים בעולם התקשורת שמתקשים לעכל את ההודעה "הותר לפרסום". אורי איזק סיפר: "חברים מהישיבה בנווה שמואל וממכינת עלי, ובוקס בבטן עם קבלת ההודעה. אתגעגע אליך גיבור" | יוסי יהושוע כינה את נפילתו: "אבידה גדולה"

סופדים למפקד שנפל בקרב: "אחד מלוחמי העל של המלחמה הזו"
יצהר הופמן צילום: באדיבות המצלם

רב סרן במיל' יצהר הופמן הי"ד, תושב אשחר, מפקד פלגה ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 36 בנופלו. רבים מחבריו ומכריו ספדו לו בהם אנשי תקשורת וביכו את האובדן הגדול, למשפחה, לחברים, לצה"ל ולמדינה.

הפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות', יוסי יהושוע כתב עליו: "מותו של רס"ן הופמן בקרב הוא אבידה גדולה. הוא היה אחד מלוחמי העל של המלחמה הזו. כמפקד פלגת הפשיטה של שלדג הוא פיתח ושכלל את כל שיטות הלחימה במנהרות התת קרקעיות של חמאס. הוא נפצע לפני חודש מכדור ברגל וחזר לעזה להלחם. סאל ב׳, מפקד היחידה, סיפר שהוא מנסה להחזיר אותו מהמילואים לקבע ולבסוף הצליח לשכנע אותו להיות סגנו. גיבור אמיתי יהי זכרו ברוך.

עוד בנושא:

"הילד של השכנים" • עמית סגל נשבר בשידור חי ופרץ בבכי

גם המגיש והשדרן ינון מגל סיפר: "יצהר כבר סוכם למצטיין מלחמה בסיסי במילואים בבח"א 30 והיה אמור לקבל תעודה בטקס בשבוע הבא... יצהר התרגש מאוד מהמעמד, צורף לקבוצות הוואטספ של המצטיינים ואף הצטלם לסרטון המצטיינים מחזיק בדגל ישראל. זו תמונה מהסרט, והתעודה שכבר הוחתמה אתמול על ידי מפקד הבסיס. יהי זכרו ברוך".

מגיש וכתב 'חדשות 12', אורי איזק ספד לו וכתב: "יצהר היה מהמפקדים הבולטים, הטובים והמוערכים ביחידה. אבל לפני הכל יצהר היה גם חבר. תמיד ראשון, וגם אחרי 15 שנה במילואים האימונים איתו היו קשים יותר מהמסלול, אבל גם מקצועיים הרבה יותר ומוכוונים למטרה האחת והיחידה - הניצחון במלחמה הבאה".

עוד הוסיף איזק, "בעשר השנים האחרונות הוא התכונן למלחמה הזאת בדיוק, ונלחם בה באופן הכי מרכזי ומשמעותי שאפשר להעלות על הדעת בעשרות מבצעים שבהם הוא מוביל את פלגת הפשיטה ביחידה. גם הכדור שקיבל ברגל לפני כחודש לא עצר אותו. בתקופת ההחלמה המשיך את שירות המילואים והיה בחפ״ק כשהוא בצד אחד של המע״ד, אני בצד האחר. כלוחמים, הרגשנו שיש מי שחותר למגע, אבל יש גם מי ששומר עלינו מכל משמר. תקופת החפ״ק לא נמשכה הרבה זמן. יצהר רצה לחזור ולהילחם עבור המדינה הזאת שכולנו אוהבים, וזה בדיוק מה שהוא עשה".

"שני מחזורים מעליי ביחידה, אותו חוג חברים ירושלמי, אותם חברים מהישיבה בנווה שמואל וממכינת עלי, ובוקס בבטן עם קבלת ההודעה. אתגעגע אליך גיבור, יהי זכרך ברוך". כך אורי איזק.

מגיש 'כאן 11', עקיבא נוביק ספד לו וסיפר: "יצהר הופמן נולד וגדל בעפרה, שני בתים מימין לבית שלנו (באמצע משפחת סגל), כיתה מעליי. זוכר אותו כילד אמיץ ומלא בטחון. אף אחד לא הופתע כשהתגייס לשלדג והפך לקצין נערץ ולוחם אהוב. גם לא כשנפצע מכדור ברגל לפני חודש ודרש לחזור כמה שיותר מהר ללחימה. כשיצהר היה בכיתה ח׳ נפל בקרב בעזה בן דוד שלו, קצין גבעתי פיני כהן, מהרחוב מתחתינו. הרבה לפני הדרגה או התפקיד בצבא, יצהר הוא בעלה של זוהר ואבא של בארי והראל, וגם בן ואח וחבר אהוב. יהי זכרו ברוך".

יצהר הופמן הי"ד הוא ההרוג התשיעי ליחידת העילית 'שלדג' מאז תחילת המלחמה. הוא נחשב לאחד הקצינים הנועזים ביחידה, מפקד פלגת הפשיטה שהשתתף בפעולות רבות חלקן לצידו של מפקד היחידה סא"ל ב'.

חייל נהרג מלחמת חרבות ברזל ינון מגל אורי איזק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד