כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כתב אישום בארה"ב

ארבעה סינים הואשמו בייצוא רכיבים אלקטרוניים למשמרות המהפכה

ארבעה אזרחים סינים מואשמים במחוז קולומביה בארה"ב בפשעים פדרליים שונים הקשורים לייצוא והברחה בלתי חוקית של רכיבים אלקטרוניים מארה"ב למשמרות המהפכה באיראן

ארבעה סינים הואשמו בייצוא רכיבים אלקטרוניים למשמרות המהפכה
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

ארבעה אזרחים סינים הואשמו בפשעים הקשורים להברחת רכיבים אלקטרוניים מתוצרת ארה"ב, כולל חלקים אלקטרוניים לשימוש צבאי לאיראן.

על פי החשד, הארבעה הבריחו את החפצים מארה"ב לאיראן דרך סין. לפי משרד המשפטים של ארה"ב, הקבוצה שלחה את הרכיבים למשמרות המהפכה האסלאמית.

לפי כתב אישום, הפריטים שהוברחו יכולים לשמש לייצור מל"טים, מערכות טילים בליסטיים ושימוש צבאי אחר.

בכתב האישום נכתב כי ממאי 2007 עד יולי 2020, הם השתמשו בחברות בסין כדי להעביר מארה"ב את האלקטרוניקה והרכיבים, משם הם הגיעו לאיראן. פריטים אלה הגיעו לחברות איראניות שהיו תחת סנקציות בשל קשרים עם משמרות המהפכה.

משרד המשפטים מסר כי הנאשמים הסתירו את העובדה שהסחורה מיועדת להגיע לאיראן והונו חברות בארה"ב בנוגע ליעדן הסופי. משרד המשפטים מסר כי אם הם יורשעו, הנאשמים צפויים לעונש מקסימלי של 20 שנות מאסר.

הם גם עומדים לדין על הברחת סחורות מארה"ב, וחמש שנים נוספות על כל סעיף של הגשת מידע כוזב ביצוא. לארבעתם הוצאו צווי מעצר, מאחר והם נמלטו.

עוזר התובע הכללי מת'יו אולסן מהמחלקה לביטחון לאומי של משרד המשפטים אמר: "במשך יותר מעשור, הנאשמים תזמנו לכאורה תוכנית להברחת חלקים מתוצרת ארה"ב למשמרות המהפכה בשביל פיתוח טילים בליסטיים ומל"טים. מאמצים כאלה להשיג טכנולוגיה אמריקאית שלא כדין מאיימים ישירות על הביטחון הלאומי שלנו, ואנו נשתמש בכל כלי העומד לרשותנו כדי לנתק את שרשרת האספקה ​​הבלתי חוקית שמזינה את הפעילות המרושעת של המשטר האיראני".

הוא הוסיף: "המשרד שלנו, יחד עם שותפינו לאכיפת החוק הפדרליים, ימשיכו להפוך כל אבן כדי למצוא את אלה שעוברים על החוקים שלנו ומסכנים אותנו".

 

איראן ארצות הברית סיכול הברחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד