י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למרות הביקורת

מבקר המדינה מעמיק את בחינת מחדלי 7 באוקטובר

מבקר המדינה ממשיך לבצע ביקורת לבחינת המחדלים שהובילו למתקפת הפתע של חמאס. נציגי המבקר הגיעו למחוז הדרומי של המשטרה והתמקדו בבדיקת המסיבה ברעים • בכוונת המשרד לסיים את הביקורת תוך חודשים בודדים

מבקר המדינה מעמיק את בחינת מחדלי 7 באוקטובר
גבול עזה ב-7 באוקטובר צילום: Yousef Mohammed/FLASH90

במשרד מבקר המדינה ממשיכים לבדוק את מחדלי השבעה באוקטובר בכוונה לסיימה תוך חודשים בודדים וזאת חרף הביקורת, הפוליטית הצבאית והתקשורתית. במסגרת הבדיקה, נציגי מבקר המדינה הגיעו למחוז הדרומי של המשטרה ונפגשו בין השאר עם מפקד המחוז ניצב אמיר כהן, שלחם ונפצע בעצמו. כך פורסם ב'כאן 11'.

הביקורת בעניין המחוז מתמקדת בבדיקת המסיבה ברעים - משלב ההיתכנות והאירועים ועד האירוע עצמו, וכן מה שקרה באופקים ובשדרות.

בימים האחרונים דווח כי מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מתכוון לחקור גם את שב"כ ואת המשטרה במסגרת חקירת המלחמה והאירועים שקדמו ל-7 באוקטובר. משרד המבקר ביקש מהיועץ המשפטי של המשטרה לאסוף מסמכים בנושא התנהלות המשטרה, כולל גיוס מילואים, הפעלת כוחות ואמצעים, ולהגיש אותו. גם שב"כ קיבל הנחיה דומה, והארגון מנהל שיח עם משרד המבקר בנושא.

גורמים צבאיים וביטחוניים מתחו ביקורת על ההחלטה וטענו כי תהליך ביקורת כזה באמצע מלחמה עלול להשפיע על שלמות התחקיר המבצעי. לדבריהם, יש לקיים אותו רק לאחר המלחמה - כפי שנעשה אחרי מלחמת לבנון השנייה ואירועי המשט לעזה. החלטה כזו, אומרים גורמים משפטיים צבאיים, היא בלתי מקצועית ועלולה להוביל למסקנות מוטות ומוטעות.

גם הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיב בשבוע שעבר לכוונת מבקר המדינה להקים ועדת הבדיקה המטכלית לבדיקת המלחמה והאירועים שקדמו ל-7 באוקטובר. "היא תסיט קשב מהמפקדים ללחימה, היא תפגע ביכולת התחקור המבצעית ואיכותו ולא תאפשר הפקת לקחים הכרחית לשם השגת יעדי המלחמה".

מלחמת חרבות ברזל מבקר המדינה אנגלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד