כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דנינו החליט: סגן המפכ"ל הודח מהמשטרה

סגן המפכ"ל ניצב ניסים מור, שנחשד בשורה של עבירות חמורות, פוטר מתפקידו לאחר שבקשתו לפרוש נדחתה

ניצב ניסים מור המודח
ניצב ניסים מור המודח

הערב (ד) נפגש המפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו, עם הסמפכ"ל ניצב ניסים מור, בעקבות בקשתו לפרוש משורות המשטרה לאחר 35 שנות שירות, ועל רקע הנסיבות בהן הוא נחשד ונחקר.

המפכ"ל סירב לבקשתו לפרוש, והודיע לו כי לאחר שקיים דיון בעניינו עם ראש אגף משאבי אנוש, היועץ המשפטי וראש מחלקת משמעת, ולאחר שעיין בחומר שהגיע מהמחלקה לחקירת שוטרים בעניינו, החליט המפכ"ל לפטר את ניצב ניסים מור. זאת כמובן, בכפוף לשימוע ולאישורו של השר לביטחון פנים.

ביום ראשון בלילה, סגן המפכ"ל ניצב ניסים מור, נחקר הקצין במחלקה לחקירת שוטרים במשך כ-4 שעות. למחרת ביום שני נמשכה חקירתו עוד כ-7 שעות. זאת בחשד למעשים אסורים ופגיעה בשוטרת זוטרה. בינתיים, הצטברו עוד שמונה נשים שמסרו עדות נגדו במחלקה לחקירת שוטרים.

חשד נוסף שנבדק, כי הקצין ניסה לשבש הליכי חקירה והשמדת ראיות. על פי המשטרה, מיד לאחר שזומן לחקירה, איפס הקצין את מכשיר הסלולאר שלו, כך שכל ההודעות הפרטיות שהיו בו - נמחקו.

מבוכת המשטרה
מדובר בניצב שישי שפורש או מודח משורות המשטרה, במהלך השנתיים האחרונות, בטרם בחירת מפכ"ל חדש למשטרת ישראל במאי 2015:

• ניצב ניסים מור, סמפכ"ל המשטרה, נחקר בתחילת השבוע בחשד ללמעשים אסורים ופגיעה בשוטרת זוטרה. היום (רביעי), הודיע לו המפכ"ל בניגוד לבקשתו, כי הוא מדיח אותו מתפקידו.

• בסוף שבוע שעבר, נחקר במשך כ-9 שעות מפקד משטרת מחוז ש"י, ניצב קובי כהן, בחשד לקיום קשר עם פקודה. בעקבות חקירתו, פנה הניצב למפכ"ל והביע את רצונו לפרוש משורות המשטרה, דבר אשר יקרה בימים הקרובים.

• לפני כארבעה חודשים, ניצב יוסי פריינטי מפקד משטרת ירושלים הודיע במפתיע על פרישתו - שנתיים לאחר מינויו. אחת ההערכות היא שתלונה שהוגשה נגדו לפני כ-5 שנים, תצוף שוב - והוא בחר שלא להתמודד על התפקיד ולפרוש. "אני לא רוצה להיות חלק מהמשחק של המפכ"לות", אמר בפרישתו.

• שלושה שבועות קודם לכן, בספטמבר 2014, הודיע גם ניצב ברונו שטיין מפקד מחוז מרכז על פרישתו מהמשטרה, זאת באותו יום בו התפרסם ב'הארץ' כי חגג באירוע פרטי עם הפרקליט החשוד בתיווך לשוחד עו"ד רונאל פישר.

• לפני כשנה בינואר 2014 ניצב מנשה ארביב מפקד להב 433 יצא לחופשה, לאחר שנחשד בקבלת שוחד וטובות הנאה מאנשי הרב יאשיהו פינטו - אך הוא הכחיש זאת. כחודש לאחר מכן הודיע על פרישתו משורות הארגון. "אדון פינטו ושותפיו מנסים לתפור לי תיק", אמר עם פרישתו.

• ניצב ניסו שחם הוצא לחופשה כפוייה במהלך יולי 2012, בגין חשד לעבירות שביצע לכאורה בשוטרות תחת פיקודו. באוקטובר 2013, לאחר כתב אישום חמור שהוגש נגדו הוא פוטר מהמשטרה. "אני קורבן למשהו בפרקליטות", אמר בראיון למשה נוסבאום.
משטרה ניצב פיטורין דנינו שיבוש חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד