כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

פורסמו שמות החיילים ההרוגים: סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני הי"ד

סרן יוחאי קלנגל הי"ד, מפקד פלוגה בגדוד 'צבר' בחטיבת 'גבעתי', בן 25 מהר גילה. וסמל דור חיים ניני הי"ד, לוחם הגדוד, בן 20 משתולים, הם שני הלוחמים שנהרגו במתקפת הטילים של חיזבאללה הבוקר • קצין בכיר: "גם אם היו נוסעים ברכב ממוגן התוצאה הייתה זהה" • נתניהו: "איראן מנסה באמצעות חיזבאללה להקים חזית טרור נוספת"

הרמטכ"ל בגבול. צלם: דובר צה"ל
הרמטכ"ל בגבול. צלם: דובר צה"ל

בחיזבאללה מאותתים: השגנו נקמה
האם האירוע הבוקר יהווה סיום לסבב האלים הנוכחי? בחיזבאללה פנו במסר לישראל כי מבחינתם האירוע הסתיים, והם נקמו את מותו של ג'האד מורנייה. בישראל נענו להצעה והשיבו בחיוב.

כזכור, לאחר החיסול של ג'האד מורנייה, איימו בחיזבאללה לנקום את מותו. החיסול של מורנייה והבכיר האירני אללה-דדי יוחס לישראל והתגובה לא איחרה להגיע. הבוקר, בשעה 11:30, חמישה טילי קורנט נגד טנקים בעוצמה רבה, שוגרו מעומק לבנון, ממרחק של כארבעה קילומטרים, ופגעו בג'יפ צה"לי די-מקס שאינו ממוגן. שני חיילים שישבו בתוכו נהרגו במקום.

קצין בכיר בצה"ל התייחס לביקורת שנשמעה על כך שהרכב שבו נסע הכוח היה ג'יפ רגיל ללא מיגון, כי הוא "לא חושב שיש לדבר זה משמעות רבה לאור סוג הנ"ט שפגע בהם".

לוחמים ברכב צה"לי נוסף שנסעו בסמוך, עצרו ויצאו מהרכב, שנפגע גם הוא ועלה באש - דבר שהציל את חייהם. מעבר לשני ההרוגים, שבעה חיילים נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני ופונו במסוקים לבתי החולים זיו בצפת ורמב"ם בחיפה.

המפקדים שהיו בסיור, ירדו מהר דב ויצאו לכיוון כביש המוביל אל הכפר רג'ר. באזור נוסעים הן כלי רכב צבאיים והן מכוניות של תושבי הכפר. כשכלי הרכב היו מרוחקים כ-200 מטר מהפנייה המובילה לכפר ושני קילומטרים מהגבול, נורה מטח הטילים. בית בכפר רג'ר נפגע במהלך הירי מלבנון, ונבדק האם הדבר קרה כתוצאה מאחד מטילי הקורנט נגד טנקים כוונו נמוך והביאו לפגיעה.

בצה"ל עורכים דיונים נוספים בעקבות התקרית. לדברי קצין בכיר, "אנחנו שוקלים את הצעדים קדימה, המוכנות היא מאוד גבוהה, יש דיונים ברמות השונות ואנחנו נראה לאן זה הולך".

"מי שעומד מאחורי המתקפה, ישלם את מלוא המחיר"
חיזבאללה חיילים הרוגים טילים טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד