כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"רק תיכנסו לממשלה"

ביש עתיד טוענים: זו ההצעה שקיבלנו מהליכוד

חברת הכנסת מירב בן ארי חשפה את ההצעה שהעביר השר יריב לוין ליש עתיד בתמורה להצטרפותם לממשלה. "ההצעה שהייתה של יריב לוין לבוא ולהגיד לנו ניתן לכם את התיקים של בן גביר וסמוטריץ'", אמרה

ביש עתיד טוענים: זו ההצעה שקיבלנו מהליכוד
שר המשפטים יריב לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת מירב בן ארי מיש עתיד חשפה הבוקר (חמישי) את ההצעה שהעבירו בליכוד ליש עתיד בתמורה לכניסה לממשלה וטענה כי כל עוד השרים סמוטריץ' ובן גביר נשארים בממשלה, אין היתכנות לכניסה של יש עתיד.

בן ארי אמרה בריאיון לרדיו 103: "הייתי בפגישה וכיבדתי את יריב לוין. ההצעה שהייתה של יריב לוין לבוא ולהגיד לנו 'ניתן לכם את התיקים של בן גביר וסמוטריץ', רק תיכנסו אבל הם נשארים'".בן ארי הוסיפה: "אפילו לא הלכתי ללפיד. אמרתי שאין סיכוי שלפיד יישב בממשלה עם בן גביר וסמוטריץ'. העובדה שהם נמצאים בתוך הממשלה זה הדבר הראשון שצריך לצאת כדי שתהיה פה איזושהי אחדות או ריפוי של החברה הישראלית. ההצעות מגיעות כל הזמן, כולל ההצעה הזו שהגיעה, וכל עוד הם בממשלה אין מה לדבר"

במענה לפניות כתבים, מלשכת שר המשפטים נמסר: הטענות בדבר הצעות שונות שנמסרו מטעמו של השר לוין חסרות בסיס ואינן נכונות.

כזכור, בליכוד הבהירו אמש כי לא יאפשרו את כניסתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד לממשלה, מאחר והוא תומך ב"סיום מיידי של המלחמה". ההודעה באה ברקע דבריו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד שהצהיר בריאיון הערב ל'חדשות 12': "ניכנס לממשלה במקום בן גביר וסמוטריץ׳ כדי להציל את החטופים".

מהליכוד נמסר אמש: "יאיר לפיד דוחף לסיום מיידי של המלחמה בלי ניצחון מוחלט - לא נסכים לכך".

מפלגת 'יש עתיד' הגיבה: "ראש הממשלה לשעבר לפיד, דוחף להצלת החטופים והחזרתם הביתה ולא להצלת נתניהו ושותפיו הקיצוניים. הליכוד כהרגלו התבלבל – ניצחון מוחלט זה להחזיר את החטופים אחרי מחדל היסטורי, לא להישאר בשלטון ולהיאחז בכיסא".

בנוסף פורסם כי בתקופה האחרונה פנה שר בכיר בליכוד לחברי כנסת ביש עתיד, והציע הצעה ולפיה הליכוד יוותר על תיק המשפטים שמוחזק על ידי השר יריב לוין, והתיק יועבר ליש עתיד תמורת כניסתה לקואליציה והרחבת בסיס הממשלה.

על פי דיווח בכאן רשת ב', ההצעה מדברת גם על כך שתתבצע חלוקת המשרדים בממשלה מחדש מתוך רצון להרחיב אותה עוד יותר בתקופת המלחמה ולאחריה. ההצעה לא מדברת על הוצאת מפלגות אחרות, אלא על הוספה של עוד מפלגות לקואליציה הקיימת, אבל כן מדברת על הרכבה מחדש של איוש המשרדים.

בנוסף, גם משרדים שמוחזקים על ידי השותפות הקואליציוניות עומדים על הפרק לחלוקה מחדש, אם ביש עתיד יראו נכונות להיענות להצעה. בכירים בקואליציה מוסיפים שמסרים ברוח הזו - ויתור על תיק המשפטים וחלוקת התפקידים מחדש - הועברו גם לאנשי המחנה הממלכתי, אם יסכימו להישאר בממשלה לתקופה ארוכה יותר ולא רק לחודשי המלחמה הקרובים.

יצוין כי ויתור על תיק המשפטים מהווה בעיקר אקט סמלי לאחר המאבק הקשה בשנה האחרונה סביב הרפורמה המשפטית של יריב לוין.

 

יאיר לפיד הליכוד בנימין נתניהו יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד