י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתוך הזדהות עם חמאס

הותר לפרסום: תכנן לשרוף את אזור בתי הזיקוק בחיפה

בתום חקירה של השב"כ ושוטרי מחוז צפון, הוגש כתב אישום נגד מחבל שניסה להצית תחנת משטרה ותכנן לשרוף מפעל רגיש באזור מפרץ חיפה מתוך הזדהות עם ארגון הטרור חמאס

הותר לפרסום: תכנן לשרוף את אזור בתי הזיקוק בחיפה
בתי הזיקוק בחיפה צילום: Yaniv Nadav/Flash90

הותר לפרסום כי במסגרת חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת מחוז צפון נעצר לאחרונה תושב שפרעם, ראזי חמאדה, צעיר כבן 20, בחשד למעורבות בהשלכת בקבוק תבערה לעבר תחנת משטרת שפרעם בליל 24.12.23.

מחקירתו בשב"כ וביחידה המרכזית של המחוז הצפוני עלה כי הנאשם יידה בקבוק תבערה לעבר תחנת המשטרה בסוף דצמבר 2023 וכי מספר שבועות קודם לכן, תכנן להצית את האזור המסחרי בסביבת בתי הזיקוק בחיפה.

בחקירה נאספו ראיות המלמדות כי הנאשם החליט לבצע פעולות אלה לאור תמיכתו בארגון הטרור חמאס ועל רקע הלחימה ברצועת עזה, אליה נחשף בערוצי חדשות שונים ובפרט ברשת אלג'זירה.

ממצאי החקירה הצביעו על כך שהנאשם פעל לבדו, ללא תשתית ממוסדת או קשר לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, וללא מעורבות נוספים.

עוד עלה במסגרת החקירה בשב"כ ובמשטרה, כי הנאשם לקח בעבר חלק בהפרות סדר שהתקיימו במהלך אירועי "שומר החומות" בהר הבית ולמול כוחות המשטרה בשפרעם.

בגין מעשיו האמורים, ועל סמך המידע שהתקבל במהלך החקירה הבוקר (חמישי) תגיש הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום.

מהחקירה עלתה תמונה מדאיגה לפיה הנאשם הושפע מתכנים המגלים הזדהות עם ארגוני טרור ובשל כך ביקש לקדם פעילות ביטחונית חמורה, אשר הסתיימה אך בנס ללא נפגעים.

"שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחי ישראל בפעילות ביטחונית מסוכנת, וימשיכו לנקוט באמצעים העומדים לרשותם כדי לסכל כל איום ולמצות את הדין בחומרה עם כלל המעורבים" נמסר.

 

טרור חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד