ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
כמות גדולה של מבנים

מחסור באמצעי חבלה: בצה"ל נאלצו לשרוף בתי מחבלים

מחסור באמצעי חבלה - וכמות חריגה של בתי אויב הביאו את צה"ל פשוט לשרוף בתי מחבלים. חלק מהמפקדים הבכירים הורו לחדול: "אנחנו לא כמו המחבלים ששרפו את הבתים שלנו"

מחסור באמצעי חבלה: בצה"ל נאלצו לשרוף בתי מחבלים
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

על רקע מחסור באמצעי חבלה, בצה"ל שורפים בתי מחבלים ברצועת עזה. בחודשיים האחרונים לוחמי צה"ל הציתו מאות בתי מחבלים ברצועת עזה במהלך הלחימה בחמאס. זה התחיל כיוזמה מקומית של חיילים בשטח, ככל הנראה בשכונת שג'אעיה, ולאחר מכן גם בגזרות אחרות, כך דיווח יואב זיתון באתר Ynet.

הסיבה לכך נעוצה בכמות חריגה של בתי אויב, שבהם ראו החיילים בעין נוכחות של מחבלים חמושים או של אמצעי לחימה. זאת אל מול צורך מבצעי להשמיד את אותם בתים, אך ללא מספיק מוקשים או מטעני חבלה לפוצצם. באחת היחידות שבה החלה התופעה, תחילה כאלתור של לוחמים בשטח, גילו זאת המפקדים הבכירים - והורו להפסיק "כי אנחנו לא כמו המחבלים ששרפו את הבתים שלנו בשבעה באוקטובר".

קצינים אמרו ל-ynet על החשיבות הכפולה שבהצתת הבתים: "אנחנו עושים זאת לקראת סוף היום, כדי שתמרות העשן ייראו למרחוק ברצועה וירתיעו את האוכלוסייה העזתית. בנוסף, אלו בתים מופללים ב-100%, וכל בית כזה אנחנו מצלמים לפני על נשקים בתוכו או מחבלים שהרגנו. כשאנחנו אומרים שבכל בית אנו פוגשים אויב, זו לא קלישאה".

חייל אחר סיפר שהיחידות פיתחו טכניקה בשריפת הבתים, שכוללת את ריכוז הרהיטים במרכז הסלון והבערתם, כדי למקסם את הנזק למבנה.

מדובר צה"ל נמסר: "פיצוץ והשמדת מבנים נעשים באמצעים מאושרים ומתאימים לכך. פעולות שנעשו בדרכים אחרות במהלך המלחמה ייבדקו".

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד