י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהדורה שבועית

לייבל'ה: כל הנייעס שלא תקראו באף מקום אחר

והשבוע בלייבל'ה: לחיצת הידיים בשמחה של יצחק פלדמן, השיחה של העיתונאי והח"כ באידיש, היו"ר שזעם על השר בישיבת הסיעה, השיחה על בית שמש בחניון הכנסת, הפנצ'ר בגלגל אצל המשב"ק לשעבר, חבר המועצה מבית שמש שקרא לבתו 'עליזה', וגם: השמחה הגדולה אצל המפיק המוזיקלי שחבק בת ראשונה

לייבל'ה: כל הנייעס שלא תקראו באף מקום אחר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה כבר הספיק לשכוח מהמלחמה עד שהתחילה שוב המערכה המוניציפלית להתעורר בקרבות יצריים שטרם שמענו. לייבל'ה כבר לא אוחז ראש מי נגד מי במערכה בכל הערים. לייבל'ה ראה שהדברים החזקים נסגרו בשבוע שעבר בבר מצווה לבנו של היועץ האסטרטגי יצחק פלדמן המכונה 'יצו', השמחה שנערכה במודיעין עילית משכה אליה את כל המי ומי ועל כך בהמשך. 

בשיאה של שמחת בר המצווה לכד לייבל'ה את תמונת השנה: היה זה כאשר אל האולם נכנס הרב דוד שפירא, נכדו נאמן ביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ואיש 'יתד נאמן' בפני עצמו. הוא ניגש ללחוץ ידיים ולאחל מזל טוב לאב המאושר. פלדמן, שהוא כידוע איש של שלום, מיהר לאחוז בידו של שפירא והוביל אותה ללחיצת ידיים חגיגית עם ידיו של הגר"א הירש, בנו נאמן ביתו של מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש ומרבני ישיבת סלבודקה. התמונה של שפירא והרב הירש לחוצים ידיים נקלטה בעין המצלמה של לייבל'ה. ומה שלא פחות מעניין היה לראות - את שר הדתות ומקורבו של דרעי, מיכאל מלכיאלי, צופה בלחיצה המפתיעה, ומשאיר את המחשבות לעצמו.

מי שנצפה מגיע מוקדם לארוע, הינו העו"ד החרוץ והזריז, פרקליט הצמרת, עו"ד וטו"ר הרב ישראל ענדען - שלאחרונה הרחיב את משרדו עם צוות חדש ומנצח - הגיע באופן מיוחד למודיעין עילית, וסגר בדרך גם כמה חוזים. ועל זה נאמר 'זריז ונשכר'. לייבל'ה ראה תמונה של שמעון ברייטקופף, אריה ארליך והפרקליט יחד עם אבי חתן השמחה מרוגשים מתמיד. 

מי שנצפה מרביץ תורה בעיתונאים הוא דווקא חתן בר המצווה אפרים פישל שסיים סדר נשים בבר מצווה ומי שעתיד לפאר את עולם התורה כמו אביו, מי שנצפה מתעניין בכל פרט הוא ר' אריה ארליך. 

בשיאה של השמחה ראה לייבל'ה את כתב חדשות החוץ שלנו, יענקי פרבר, בשיחה צפופה עם ח"כ ישראל אייכלר יו"ר ועדת העבודה והרווחה, לייבל'ה הטה את אזנו כמובן ושמע את השיחה מתנהלת בשפת היידיש. 

השבוע שמע לייבל'ה כי באחת מישיבות הסיעה בכנסת, נו בוודאי שמדובר בסיעת ש"ס (ביהדות התורה התפצלו כידוע בגלל ויז'ניץ וגור) שם נזף היו"ר דרעי באחד מהשרים שלא יתראיין בכלי התקשורת בנושא מסוים. לייבל'ה איך נאמר "נבהל מהאיום" יחד עם השר שאיך נאמר לא רואה את היו"ר יותר מידי.

בחניון הכנסת ראה לייבל'ה את מוטי בבצ'יק מגור, יעקב טסלר מויז'ניץ, יעקב אשר מדגל תורה ולייזר סורוצקין מהחינוך העצמאי בשיחה צפופה ביותר שכללה צעקות וכמובן נשמעו לרוב צמד המילים 'בית שמש', 'בית שמש' ועוד פעם 'בית שמש'. 

מהמליאה עצמה קיבל לייבל'ה תיעוד של ספרי הלימוד שהכין לעצמו השר יצחק שימען וסרלאוף ללימוד בעת ההצבעות. 

במסיבת העיתונאים הקבועה במוצאי שבת קודש אותה הנהיג ראש הממשלה מאז תחילת המלחמה, ראה לייבל'ה את איש התקשורת החרוץ ישראל כהן ממתין ומכין את השאלה לראש הממשלה. 

אפרופו ישראל כהן, השבוע הוא נצפה מתברך בחביבות יתירה מהאדמו"ר מויז'ניץ שחזר ממסע בזק באנטוורפן, כידוע ישראל כהן הוא איש השלום בכל חצרות ויז'ניץ ומקובל על כל חלקי העם. 

בבני ברק גילה לייבל'ה פנצ'ר חירום אצל הרב יעקב גרוסברד, נאמנו המיתולוגי של מרן הגרב"מ אזרחי זצ"ל, מי שנחלץ לעזרה היה השדרן נתן משי מ'קול ברמה' והרכש החדש של התחנה, שהביא ציוד לתקן את הפנצ'ר, גרוסברד לא התעצל ובדק עם הקרוקס את הצמיג שהפריע לשגרת חייו.

לאחר הפגישה הסודית והממושכת בתחילת השבוע של מנהיג הפלג הירושלמי ראש הישיבה רבי אשר דויטש עם האדמו"ר מגור, נצפה ראש הישיבה בתפילת מעריב בשטיבלא'ך שע"י ביהמ"ד הגדול דחסידי בעלזא כאחד האדם, לייבל'ה תהה האם התקיימה פגישה סודית נוספת בבעלזא או שמא ראש הישיבה רק נכנס למעריב?. 

לייבל'ה גם הספיק לאכול ולטעום מכל הפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל ולא רק, לייבל'ה ראה תמונה יפה של פירות ארה"ב בטיש שערך הרבי מסאטמר בפלאם ספרינגס, שם הוא שוהה למנוחה. החסידים התנפלו על הפירות מיד כשהרבי סיים. 

מי שקיבל אננס ענק הוא הרב שמאי שזירי יו"ר החברה המרכזית למימוש זכויות ואיש חסד עתיר זכויות, הוא נצפה בטיש המיוחד בחצר דעעש ברחוב רבי טרפון שם קיבל פירות מידיו הקדושות של הרבי. 

את משה רבר, הרל"ש של יו"ר סיעת יהדות התורה המפוצלת יצחק פינדרוס, ראה לייבל'ה בטרקלין 'פתאל' בנתב"ג מתברך ממנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש לפני צאתו למסע הקודש. 

בלעלוב שבפולין בהילולא הגדולה של ר' דוד מלעלוב זיע"א ראה לייבל'ה את יצחק וינבאך ממנהלי הכנסת אורחים בליז'ענסק מחלק אוכל לבאים להילולא. 

מי שהתברך מהרבי מלעלוב בהילולא וקיבל פירות היה מוטי וינברגר האיש שלנו בעולם ה'בייזם'. 

השבוע נערך במעונו של האדמו"ר מבעלזא, מעמד התחלת כתיבת ס"ת לע"נ הרבני החסיד רבי אלכסנדר פריד ז"ל - אבי שבט 'פריד' בבעלזא, ע"י בנו הרה"ח ר' יצחק אייזיק פריד, יו"ר 'הידברות'. על כתיבת ספר התורה הופקד הסופר ר' מנדל בריסק, בן ר' איסר מ'בולטון פוטנציאל', חתן ר' אייזיק פריד. לייבל'ה יודע שר' סנדר זה החסיד הכי גדול בבעלזא מאז נוסדה החסידות ורבים מהאדמו"רים היו רוצים חסיד כמו ר' סנדר. 

אפרופו בעלזא ופריד, ר' אייזיק פריד מ'הידברות' נצפה על שולחן הטיש בט"ו בשבט כשהוא ללא נעליים מסייע בשינוע הפירות לעבר החסידים. 

בחצר חסידות לעלוב בבית המדרש ברחוב צפניה בירושלים, גילה לייבל'ה כי הוציאו את הכסא והשולחן של הרבי זצ"ל לרגל יום היארצייט עם חבלים אדומים שנכרכו מסביב. 

את ציר 'דגל התורה'  - שלומי אמונים ראה לייבל'ה השבוע בכותל המערבי, עת הגיע להתפלל במקום ראש העיר אלעד ישראל פרוש, שנצפה ליד אבני הכותל עם חיים אסחייק - נאמנם של גדולי ישראל הליטאים. 

את הזמר מוטי שטיינמץ שמקפיד שלא להופיע באירועים מעורבים ולשם כך אפילו הביאו השבוע מחיצות לחתונה בצרפת בכדי שיוכל לשיר, נראה בשדה התעופה בפריז עם אמרגנו המיתולוגי רובי בנט והאיש המקומי מצרפת שהגיע לשדה לאסוף אותם לאחר הנחיתה מארה"ב.

לייבל'ה לא פספס השבוע את שמחת נישואי הנין הראשון של האדמו"ר מסקווירא, על המטוס פגש לייבל'ה באורח מיוחד - ההויז בחור האגדי לשעבר מויז'ניץ הרב יוסף שמעון שכטר, בדרכו לארה"ב לכמה פגישות עסקיות, וכמובן לשהות בצל רבו האדמו"ר מויז'ניץ לשבת פרשת יתרו בשיכון ויז'ניץ במונסי.

בחדר ההמתנה לחדרו של האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי הבחין לייבל'ה בר' זעליג קורניצר, גבאי האדמו"ר מויז'ניץ במסעות חו"ל, מעלה זכרונות משנות קדם עת אשר הסתופף בצל האדמו"ר ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ ממונסי זצ"ל, כאשר למד בבחרותו במקום, זעליג תיאר בפניהם את החדר שבו התאכסן בכל עת שבא להסתופף בשבתות וימים טובים בצל האדמו"ר. אם תביטו היטב בתמונה - תוכלו לספור כמה דלתות ישנן בחדר ההמתנה לאדמו"ר. הסופר נכונה יזכה בפרס יקר. 

לייבל'ה כמובן נטל חלק בשמחת בית סקווירא בנישואי הנין הראשון, בחדר האדמו"ר הבחין לייבל'ה בעסקני חצר הקודש סקווירא מכבדים את האדמו"ר מבאניא ממונסי שהפך לשם עולמי. 

בבורו פארק בבית המדרש של קראסנא, ראה לייבל'ה את היועץ הרפואי הרב חזקי ברוין בתפילת שחרית. 

את אלעזר גורדון, היועץ הגוראי בציונות הדתית - ראה לייבל'ה השבוע מחוץ לחדר סיעת 'יהדות התורה' משוחח עם השר גולדקנופף על השיבה לחבל עזה והקמת יישובים חדשים.

בשעת לילה מאוחרת נצפה במסעדה ירושלמית, הרב יעקב הרצוג רבה של סעודיה, המגוייס בימים אלה למילואים, בשיחה ערה יחד עם יהודה פרידמן מבכירי מערכת הכשרות של סינגפור, בנושא כשרות במפעלים הנמצאים במדינות ערב בצל המלחמה.

לייבל'ה עוקב כל השנה אחר ההכנות בקרעסטיר שבהונגריה לקראת ההילולא בג' אייר שתחול השנה בשבת קודש, השבוע קיבל לייבל'ה תיעוד מאסיפה ראשונית של העסקנים לקראת הפקת ההילולא, בראש ההפקה וכמובן משלט רחוק מי שלא השתתף ויפיק את האירוע הוא יוחי פליישמן האגדי מהפקות YF productions וכן המפיק הצעיר מלונדון יוסי גליק מהפקת Next Level Events London, ובעריש רובין, נכדו של ר' ישעיהל'ה. 

שר העסקנים מניו יורק ר' אברהם יעקב פרידמן שהגיע השבוע לביקור בזק בארץ, הגיע לקיבוץ בארי בעוטף עזה, שם קיבל סקירה ראשונה על הזוועות של הטבח הנורא בשמחת תורה והדליק נרות ביחד עם מתנדבי זק"א.

השמחה הגדולה של השבוע שייכת לגדול המפיקים ואמרגני המוזיקה במוזיקה החסידית נטע לוין, שחבק את הולדת בתו הראשונה בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה קפץ משמחה ושמע כי הולך להיות אירוע ענק שטרם נראה בהולדת בת במגזר החרדי. פרטים נוספים בקרוב ממש. למעיישה נטע לוין חשב שמדובר בבן והתחדש בשטריימל מפנק, בסוף התברר כי הייתה טעות ונולדה בת. 

מי ששלח עיצוב ענק ומתנה יוקרתית - מבין עשרות העיצובים שנשלחו לביתו של נטע, הוא המלחין והבעל מנגן ר' בנצי שטיין היקר. לייבל'ה קיבל הצצה מהסטטוס. 

על שפת הכנרת פגש השבוע לייבל'ה את שר הבריאות אוריאל בוסו בסוד שיח עם המועמד לראשות העיר יוסי נבעה ויו"ר ש"ס בעיר יוסי אוקנין באירוע מוכנות למתנדבי איחוד הצלה בגזרה.

בבית שמש השתתף לייבל'ה בחגיגות השמחה להולדת בתו של יו"ר ש"ס בעיר, המשנה לראש העיר איציק אלמליח שהפתיע את ראש העיר כשקרא לבתו "עליזה". מי שהתכבד בקריאת השם היה דווקא מי שמתמודד מולה לראשות העיר סגן שר החקלאות משה אבוטבול.

ובשבת האחרונה שהה לייבל'ה ברמת בית שמש ג' בביהכ"נ 'משכן ישראל', שם התקיימו תפילות השבת יחד עם החזן העולמי ניסים סאאל שהגיע במיוחד היישר מארה"ב לשבת שירה מיוחדת שהפיק חבר המועצה אברהם פרנקל. הגוי של שבת הבריז ולייבל'ה נשאר בלי תיעוד מהתפילה. 

את בכירי עולם התעופה ראה לייבל'ה השבוע באולמי 'הדודאים' בבני ברק בחתונה לבנו של יענקי טאובר מ'המשביע', כפי שלייבל'ה הבין האוכל במטוסים ישודרג בגדול. 

בטרקלין המפואר של "וויינערס שטריימלעך" נצפה השבוע הצלם המוכר א. אייזנבאך שהגיע לבחור שטריימל מפואר ויוקרתי לרגל חתונתו בשעה טובה ומוצלחת. 

גם משב"ק האדמו"ר מבעלזא הרב שמעון וואלף קליין נצפה בטרקלין המפואר של "ווינערס שטריימלעך" לקראת שטריימל חדש ויוקרתי. 

לייבל'ה הגיע השבוע לאולמי גולדן סקיי בביתר לשמחת בית טיפ הפקות של מוטי רבינוביץ, שחיתן את בנו החתן יוסי, רגע לפני שעלו לבמה לדואט מרגש שהפתיע את כל החוגגים, לייבל'ה פגש את ענק הזמר זאנוויל ויינברגר ואמן הרגש עוזיאל דייטש ברגע של קורת רוח עם אבי החתן המפיק הגדול, כשלצידו איש היח"צ מוטי זילברברג, מנהלו של עוזיאל. לייבל'ה מציין כי לפי החיוכים נראה שנסגרו שם כמה דברים יפים. נמשיך לעקוב.

האדמו"ר מדושניסקיא נראה השבוע משתתף בשמחת השבע ברכות לבת העסקן הברסלבאי איש החסד הרב דוקי גרינוולד שנערך בתלפיות ירושלים.

רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ ערך בליל שבת שלום זכר לרגל הולדת הנכד. בשבת בבוקר נצפה צועד רגלית לשכונת רמות בגשם העז להשתתף בשמחת הקידוש להולדת נכדתו בת לחתנו הרב שחטר.

איש הקשרים הגיע השבוע לאחל מזל טוב לאדמו"ר משאץ בשמחת החתונה לנכדו בבית שמש. האדמו"ר שכבר מכיר את איש הקשרים שמח מאוד לראותו.

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב למ"מ והמועמד לראשות העיר ב"ב חנוך זייברט לרגל שמחת אירוסי הנכד, בן לבנו ישראל זייברט גזבר אגודת ישראל, עם בת הרב יעקב קיהן רב בית החולים אסותא אשדוד.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית למנכ"ל עיתון 'המבשר' משה פרוש, מראשי 'שלומי אמונים' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה, נכדו של שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש. 

מזל טוב לסגן שר התרבות ח"כ יעקב טסלר לרגל שמחת הולדת הנכד. 

ברכת מזל טוב לסגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא לרגל הולדת הנכדה.

ברכת מזל טוב לסגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול לרגל שמחת הולדת נכדו, בן לבנו נתנאל.

ברכת מזל טוב לר' שלמה רבינוביץ, משב"ק האדמו"ר מלוצק, לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכת הערב בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לאיש היח"צ פנחס פלינקר ממשרד יחסי הציבור רוזנבוים, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה בבית החולים שיבא תל השומר.

בשעתיים הפרש נולדה גם בת לחיים אבוביץ מצוות המשרד. לייבל'ה שולח מזל טוב לרוב. לייבל'ה מחכה לרשימת הקניות של הקידוש של פלינקר לדעת על מי צריך לצייץ?. 

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת ועורך אתר 'המחדש' יוחאי דנינו לרגל שמחת הולדת בתו בשעטו"מ.

ברכת מזל טוב לצביקי בורנשטיין, מנכ"ל בית התבשיל 'אוכל לישראל' באלעד לרגל שמחת הולדת הבן בשעטו"מ, לייבל'ה מברך שיזכו אביו ואימו להכניסו בבריתו של אברהם אבינו וכו'.

לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד