י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בסימן התקשרות: בכפר חב"ד השיקו את התלמוד תורה לחינוך מקדם

לראשונה בתולדות כפר חב"ד, מוסדות "אהל - הבית לחינוך מקדם" קבעו יתד בדמות תלמוד תורה מקצועי לילדים • הדים נרחבים למוסד הראשון בכפר שמנגיש לילדים המיוחדים את התחושה שהם כמו שאר בני גילם • סקירה

בסימן התקשרות: בכפר חב"ד השיקו את התלמוד תורה לחינוך מקדם
תלמוד תורה לחינוך מקדם צילום: באדיבות המצלם

לראשונה בהיסטוריה ולאחר ביקוש שיא מצד הורים רבים, במוסדות "אוהל - הבית לחינוך מקדם" השיקו את תלמוד תורה "התקשרות" בכפר חב"ד אשר נועד מתוך מטרה ושאיפה לאפשר לילדים המיוחדים מסגרת מותאמת באווירה חבדי"ת, ללא צורך לצאת מגבולות הכפר, דבר אשר מקשה הן להורים והן לילדים המיוחדים אשר טלטלות הדרך מורכבות עבורם עד למאוד.

את היתד הראשוני הניחו כבר בתחילת שנת הלימודים כאשר בעקבות הביקוש העצום הוחלט לפתוח שני כיתות אשר יעניקו מעטפת חמה ומקצועית לילדים המיוחדים המתגוררים ברחבי הכפר.

היתד שהונח בסיעתא דשמיא גרם להתרגשות רבה ולסיפוק עצום כאשר עד היום ההורים נאלצו לנדוד עם הילדים למוסדות מרוחקים שגם לא העבירו את התכנים המותאמים לחסידות חב"ד, וגם היו מרוחקים מן הבית, דבר שהקשה באופן משמעותי על הילדים.

מאז הקמת תלמוד התורה מעידים ההורים על התקדמות יוצאת דופן שהם רואים בילדיהם במגוון המיומנויות הלימודיות והחברתיות. גם השילוב הקהילתי בא לידי ביטוי במגוון פעילויות, כך לדוגמא, בהנהלת התלמוד תורה יצאו במבצע מיוחד ללימוד אבות ובנים בבית הכנסת בכפר, כאשר הלומדים זוכים להיכנס להגרלות שוות. הילדים שעד היום נשארו בבית ולא הגיעו לבית הכנסת מסיבות שונות, החלו בעידוד ההורים וההנהלה להגיע לבית הכנסת וללמוד יחד עם האב, דבר שגם מעניק להם תחושה שווה וגם מקדם אותם בתקשורת ובהווי חברתי.

תלמוד תורה לחינוך מקדם

גולת הכותרת הייתה במהלך החודש האחרון כאשר בצעד יוצא דופן החליטו בהנהלה לערוך מעמד הכנסת הילדים לתלמוד תורה בדיוק כפי שעושים לשאר בני גילם. ואכן, בשעה היעודה הגיעו עשרות ההורים עם הילדים עטופים בטלית והכניסו אותם לתלמוד תורה בהתרגשות עצומה.

עין לא נותרה יבשה שעה שהילדים נכנסו לתלמוד תורה ולמדו את אותיות האל"ף בית כאשר הילדים לראשונה חווים חוויה שכזו. נדבך נוסף שדאגו בהנהלה, להקים את התלמוד תורה בסמוך לתלמודי תורה נוספים בכדי להעניק לילדים את התחושה שהם לא הולכים למוסד חריג או מיוחד, אלא לתלמוד תורה רגיל בדיוק כמו אחיהם וחבריהם. בהנהלת המוסדות ממשיכים גם בימים אלה בתנופת ההתפתחות ובהשקעה עצומה למען הילדים המתמודדים עם בעיות תקשורת כאשר למעשה מדובר בילדים על הרצף עם תפקוד גבוה.

בשיחה שערכנו עם מנהלת תלמוד התורה היא מספרת כי מדובר היה בסיעתא דשמיא יוצאת דופן: "אנחנו למעשה המוסד החבד"י הראשון לילד המיוחד. הקמנו את זה המהירות שיא ותוך זמן קצר גייסנו 16 אנשי צוות וזכינו להקים את התלמוד תורה בסיוע העמותה והמועצה. אנו פועלים עפ"י מכתבו של הרבי שכתב לפסיכיאטר מפורסם כי צריך לדעת שהילדים המיוחדים הם במצב זמני, כי יתכן מאוד ויימצאו פתרונות. שנית, אסור לוותר להם על המזון הרוחני, וגם שלא לנתק אותם מחיי הקהילה. זה בדיוק מה שאנו עושים כאן, אנו עורכים התוועדויוית, נותנים להם את המזון הרוחני ומשקיעים בהם המון. בסיעתא דשמיא אני בטוחה שנמשיך לראות את ההצלחה הגדולה בהם".

בהנהלת המוסדות מציינים לשבח את ראש המועצה האזורית שדות דן מר דוד יפרח ואת סגן ראש המועצה ר' בנימין ליפשיץ שעזרו ועשו כל שביכולתם לפתיחת התלמוד תורה בצורה הטובה ביותר כיאה וכראוי לילדים המיוחדים.

יצוין כי במוסדות "אהל - הבית לחינוך מקדם" משקיעים רבות בתלמוד תורה, הן בטיפולים פרא רפואיים, הן בקידום הילדים והן בהעשרת הידע לצוותים, בערבי העצמה להורים ולצוותים ולמעשה בקידום המוסד שהפך לפנינת חן בכפר חב"ד.

תלמוד תורה חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד