כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רוחות מלחמה

האזהרה האירופית להונגריה: תתמכי בסיוע לאוקראינה

גורמים אירופאים מביעים דאגה לגבי הסיכון לסכסוך נרחב עם רוסיה, אם הקרמלין יצליח במלחמה באוקראינה. גובר החשש אירופה שהצלחה רוסית באוקראינה עלולה לסכן ישירות את ביטחון היבשת

האזהרה האירופית להונגריה: תתמכי בסיוע לאוקראינה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מנהיגי האיחוד האירופי מאיימים להעניש את הונגריה אם היא תחסום חבילת סיוע של 54 מיליארד דולר לאוקראינה. זאת ברקע חרדה גוברת ברחבי היבשת הישנה מהסכנות שטמונות בניצחון רוסי באוקראינה.

מנהיגי הגוש אמורים להסכים על חבילת סיוע בסך 50 מיליארד אירו לקייב. ללא אישור האיחוד האירופי, אוקראינה עלולה להישאר ללא כסף למשכורות ופנסיה כבר בשבועות הקרובים, בזמן שכוחות הצבא שלה נאבקים במלחמת התשה עם רוסיה.

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן חסם את חבילת הסיוע בדצמבר האחרון, ואילץ את מנהיגי האיחוד האירופי להתכנס מחדש. כעת, דיפלומטים של האיחוד האירופי מדברים על שלילת חלק מזכויות ההצבעה מהונגריה ועל מניעת כספים נוספים מתקציב האיחוד האירופי מבודפשט אם אורבן יחסום שוב את הסיוע לאוקראינה, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

מאחורי האיומים הללו גובר החשש אירופה שהצלחה רוסית באוקראינה עלולה לסכן ישירות את ביטחון היבשת. ממשל ביידן מתמודד עם התנגדות דומה לחבילת הסיוע המתוכננת של 60 מיליארד דולר לאוקראינה, שנחסמת על ידי הרפובליקנים בקונגרס בגין חוסר שביעות רצונם מהנעשה בגבול מקסיקו עם מיליוני מסתננים.

לעת עתה, ההישגים של רוסיה באוקראינה היו מינימליים, למרות היעדר סיוע מערבי חדש. אבל עם רוסיה תרחיב את התעשייה הביטחונית שלה ותגדיל את ההוצאות על המלחמה, אוקראינה תעמוד בפני פער הולך וגדל בכלי נשק קריטיים כמו תחמושת, מה שהוביל לאזהרות כי הכוחות האוקראיניים עלולים להיאלץ לסגת בחודשים הקרובים.

נשיא צרפת עמנואל מקרון, בנאום בפני חיילים צרפתים ב-19 בינואר, אמר כי בעלות בריתה של אוקראינה חייבות להבטיח שרוסיה לא תוכל לנצח באוקראינה. "ניצחון רוסי פירושו הסוף של הביטחון האירופי", אמר. לקראת הפסגה היום אמרו דיפלומטים אירופיים כי הגוש שוקל אפשרויות שונות כדי לאלץ את אורבן לתמוך בחבילת הסיוע.

המערב צריך לעמוד מאחורי אוקראינה לא רק למען הצדק המוסרי, טוענים גורמים רשמיים יותר ויותר, אלא מתוך אינטרס אישי קר: למנוע מרוסיה לתקוף את מדינות נאט"ו אם וכאשר תמיכת ארה"ב בברית תיפסק כפי שאמר בעבר טראמפ שאולי יהפוך לנשיא בסוף השנה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה הונגריה נאט"ו ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד