כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נתניהו מגיב

הנשיא ביידן הוציא צו נגד מתנחלים שתקפו פלסטינים

הנשיא ג'ו ביידן הוציא צו ביצוע שמטרתו להעניש מתנחלי שתקפו פלסטינים בשטחים. ביידן הטיל סנקציות על המתנחלים והעביר ביקורת על התנהלות ישראל. בכירים בבית הלבן עדכנו ביום רביעי את השר רון דרמר

הנשיא ביידן הוציא צו נגד מתנחלים שתקפו פלסטינים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הוציא היום (חמישי) צו ביצוע נגד מתנחלים שתקפו פלסטינים בשטחים. ממשל ביידן הודיע ​​כי הוא מטיל סנקציות על ארבעה אנשים שהשתתפו באלימות שהביאה למותם או עקרה פלסטינים מאדמותיהם, כך אמרו שני בכירים בממשל לאתר החדשות האמריקני 'פוליטיקו'.

"אדם אחד יזם והוביל מהומה שכללה, תקיפת אזרחים, גרימת נזק לרכוש, וגרם למותו של אזרח פלסטיני", אמר אחד הבכירים ל'פוליטיקו'. לטענת האמריקאים מתנחלים נוספים תקפו חקלאים ופעילי שמאל ישראלים באבנים ובאלות שהובילו לפציעות. חלק מהאנשים הועמדו לדין בישראל, הוסיף הבכיר.

רכושם של ארבעת האנשים יוקפאו אם יש להם נכסים בארה"ב, וחשבונות בנק אמריקאים יוקפאו וייחסמו, לאזרחים ייאסר לבצע תשלומים או לספק שירותים לאנשים הללו.

בכירים בבית הלבן עדכנו ביום רביעי את השר רון דרמר, איש סודו נתניהו, על המהלך במהלך ביקורו בוושינגטון. משרדי המדינה והאוצר צפויים לפרסם היום פרטים על הסנקציות וכיצד על המוסדות הפיננסיים להתייחס לנושא.

הממשל פירט את מעשי ארבעת המתנחלים. דוד חי חסדאי, "יזם והוביל מהומה שכללה הצתת כלי רכב ומבנים, תקיפת אזרחים פלסטינים וגרימת נזק לרכוש בחווארה, שהביאה למותו של אזרח פלסטיני".

עינן טנג'יל, "היה מעורב בתקיפת חקלאים פלסטינים ופעילים ישראלים באבנים ובאלות. התקיפה הובילה לפציעות שהצריכו טיפול רפואי".

שלום זיכרמן, "תקף פעילי שלום ישראלים וכלי רכב בגדה המערבית, חסם אותם ברחוב וניסה לשבור חלונות של כלי רכב חולפים ובתוכם פעילים. זיכרמן פינה לפחות שניים מהפעילים ופצע את שניהם".

ינון לוי, "הוביל קבוצת מתנחלים שעסקו בפעולות שיצרו אווירה של פחד בגדה המערבית. הוא הוביל בקביעות קבוצות של מתנחלים ממאחז חוות מיתרים, שתקפו אזרחים פלסטינים ובדואים, איימו עליהם באלימות אם לא יעזבו את בתיהם, שרפו את שדותיהם והרסו את רכושם. לוי ומתנחלים נוספים תקפו שוב ושוב יישובים רבים בגדה המערבית".

תגובות בישראל: "אין מקום לצעדים חריגים"

מלשכת ראש הממשלה נמסר ביחס לצו של הנשיא ביידן כי "רוב מוחלט של המתיישבים ביהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק, רבים מהם נלחמים בימים אלה בסדיר ובמילואים למען הגנת ישראל. ישראל פועלת נגד כל מפירי חוק בכל מקום, ולכן אין מקום לצעדים חריגים בנידון". לשון ההודעה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב ואמר: "הגיע הזמן שאמריקה תחשוב מחדש על המדינות שלה ביהודה ושומרון. הנשיא ביידן טועה ביחס לאזרחי מדינת ישראל ולמתיישבים הגיבורים. מי שמותקף, מי שנרגם באבנים בניסיון לפגוע ולרצוח אותם, הם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון".

מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן ארצות הברית אלימות מתנחלים פלסטינים איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד