כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הצבי ישראל

יצהר הופמן הי"ד - למנוחות: "אגדל את הילדים בשמחה"

אימו ספדה לו ואמרה כי אמרו לי 'יש לך בן גיבור', ואני אמרתי 'אני רוצה בן גיבור בחיים, שיחזור מעזה חי' | יצהר הוא הרוג תשיעי ליחידת העילית 'שלדג' מאז תחילת המלחמה

יצהר הופמן הי"ד - למנוחות: "אגדל את הילדים בשמחה"
הלוויתו של יצהר הופמן הי"ד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאות ליוו למנוחות היום (חמישי) את יצהר הופמן הי"ד מהיישוב אשחר שבגליל, שהיה מפקד פלגה ביחידת שלדג ונפל בקרב בצפון רצועת עזה והוא בן 36 במותו. אשתו, זוהר, ספדה לו בדמעות: "יצהר שלי, אני כותבת ולא מאמינה. לא רוצה להאמין. כשבאו להודיע לי לא האמנתי. בארבעת החודשים האחרונים לא דאגתי, סמכתי עליך. היית הכי טוב, מטובי בנינו. כל מה שעשית, עשית הכי טוב. ראיתי אותך כל כך מסופק מהתפקיד ולא הייתי יכולה להגיד אחרת. חזרת עם ניצוץ בעיניים ואני הייתי מחוברת למשימה בעקבותיך.

בשבת האחרונה שיתפתי שקשה לי לשמוח ומי יכול לשמוח אחרי 7 באוקטובר. ואמרת לי 'זוהר, אני רוצה שתהיי מאושרת ושמחה'. איך אני יכולה לשמוח אהוב שלי? אתה הרוח החיה בבית. היו לנו כל כך הרבה חלומות יחד. רצינו לגדל את הילדים בנחת, שמחה ואהבה. אני מבטיחה שאשתדל. אגדל את היקרים לנו מכל, אספר להם מה אבא אהב ומה אבא היה עושה עכשיו. יצהרי, זו הייתה זכות גדולה להיות לצידך. הלב מתפוצץ מגאווה על כל מה שאתה".

יצהר הופמן הי"ד. צילום: באדיבות המצלם.

"יצהרי שלי, כמה אני אוהבת אותך, כמה אהבתי אותך", ספדה לו אימו , לאה, "איזה קשר היה בינינו. אני רוצה להגיד לך תודה על 36 שנים שהקב"ה זיכה אותנו. היית מדהים. בזכותך הגיעו אלינו הביתה כל כך הרבה ילדים, הרבה חיילים, כולם היו בנים שלנו. כולם ידעו איפה להכין קפה, איפה יש עוגה, מיטה לישון. תודה על מה שהיית. אתה גיבור של אמא. אמרו לי 'יש לך בן גיבור', ואני אמרתי 'אני רוצה בן גיבור בחיים, שיחזור מעזה חי'. אהוב שלי, אני אמשיך את כל מה שלימדת אותי, אהיה זקופה. מי ירקוד איתי עכשיו בשמחות? החמאס רצה לשבור אותנו ואנחנו לא נישבר".

האח אילון, ספד: "אחי הקטן והגיבור, כל כך רצית אחדות בעם שלנו. אתה לא יודע כמה אני מעריך אותך. כשעוד היית חייל, היית בדילמה אם לצאת לקורס קצינים. לא ייתכן שאחד כמוך לא יהיה קצין. מה ששכנע אותך היה צוק איתן והבנת שמקומך הוא בהובלת הלוחמים, היית משימתי באופן מוחלט".

בית קברות מלחמת חרבות ברזל חייל נהרג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד