י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מה חיפש המחמד של יאיר בשלעשידעס של הקנאים?

הספרדים כובשים את 'קול חי' • עויזר דרוק נואם לכסאות ריקים • וגם: חוויות מחתונה תימנית ו'לחיים' על פפסי

מה חיפש המחמד של יאיר בשלעשידעס של הקנאים?

שבוע כואב עבר על לייבל'ה, ראשיתו בביקור אצל ידיד המתייסר במאבק במחלה הנוראה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. מעל במה זו לייבל'ה מאחל לו רפואה שלמה מכל הלב ומצפה לראותו על צלחת צ'ולנט, כמימים ימימה... וסופו בידיעה הנוראה על שני לוחמי צה"ל שנהרגו בצפון. לייבל'ה משוכנע שמבצע 'שובו מנדטים' כבר יצא לדרך.

את סוף השבוע שעבר העביר לייבל'ה בכינוס מרכז אגודת ישראל בבני ברק, שם התכנסו כל צירי הוועידה לאשר את הרשימה לכנסת והצביעו פה אחד. לייבל'ה עקב אחרי המשתתפים הרבים בעניין רב, והופתע לגלות במקום את יהושע פולק. לייבל'ה לא ידע ש'בני תורה' נמנית על הסיעות המרכיבות את 'אגודה'. במפתיע, מי שערך אימון בנאום קודם הכינוס בפני מאות כיסאות דוממים, היה דווקא 'חרדי עובד' בשם עויזר דרוק. לייבל'ה בטוח שדרוק ימצא את מקומו בעתיד בסיעה הקדושה.





בהמשך גילה לייבל'ה חסיד גור וחסיד ויז'ניץ שבחרו למושב את כסא הכלה באולמי נאות ירושלים. קבלו את ישראל לייזר, מהאנשים החזקים של זייברט, יחד עם יהושע (שיקי) מנדל שכוחו הרב ידוע בויז'ניץ.





לייבל'ה גם לכד בעדשה את המשפחה המורחבת יחסית של שלומי אמונים - מוישי המנכ"ל, נוחי שתמיד מאחורי הקלעים, וגם את דייטש הרל"ש של רובינשטיין, מתעדכנים בעזרת המכשירים המוגנים. לייבל'ה נזכר בערגה באולם הגדוש בכינוס שלומי אמונים לפני שבועות אחדים, בניגוד משווע לכסאות המיותמים ב'אגודה'.





ואפרופו 'אגודה', מי שנבחר מטעם חסידות גור לשיבוץ במקום התשיעי ברשימה המשותפת, שלמה טייטל, נצפה יחד עם המקום השמיני והטיפטיפה יותר ריאלי לייזר סורוצקין, בשמחת הברית שהתקיימה בבוקר רביעי לבן הרה"ח ר' מרדכי שוורץ, חתנו של הגרמ״ח לאו. לייבל'ה מאחל לצמד שימשיכו להיפגש בשמחות - אם לא בכנסת...





וכמובן, איך אפשר בלי הדובר של חסידות בעלזא, שכמסורת הרשימות מופיע אי שם במקום ה-80 ומעלה, יהושע וינברגר. ומי שהחתים אותו לקראת ההופעה ברשימה הנוכחית הוא דווקא עוזרו של הח"כ הבעלזאי אייכלר - חיים רבינוביץ'. כך זה נראה.





ולאחר שהחתימו את כולם, עד מאה ועשרים מקומות, התיישבו וידיסלבסקי מגור, פקשר משלומי אמונים ושיפמן מדגל התורה, כדי לסדר את הרשימה לקראת הגשתה לוועדת הבחירות. לייבל'ה נמלא אושר למראה האחדות שהפגינו השלושה.



שניים תימנים עם חיוך גדול
היו"ר של הסיעה המרכזית, יענק'ל ליצמן, נצפה בשלישי השבוע במרכז האירועים כתר הרימון, לשם הגיע כדי לאחל מזל טוב למשפחה גוראית מכובדת, כשהוא חבוש בספודיק - לרגל שמחה משפחתית שנערכה באשדוד. ליצמן פגש במאיר אדלר ושמח לקראתו. לייבל'ה יכול רק לנחש שליצמן שיתף את מאייר בתרגיל שעשה למוזס בכינוס אגודת ישראל, שם קרא לנוכחים להשאיר לחסידויות השונות אפשרות להחליף את נציגיהן עד סגירת הרשימות.





ומליצמן לגוראי המקומי של בני ברק: במוצאי שבת המריא הראיס זייברט לארה"ב. אפילו בחלומותיו הורודים ביותר עד לצאת השבת לא פילל זייברט כי יזכה להמריא במטוס אחד עם מורו ורבו, האדמו"ר מגור, שהפתיע ויצא לניו יורק. זייברט השתתף בדינר של ארגון 'עזר נישואין' של ישיבת גור בבורו פארק, שם נשא נאום חוצב להבות אש, גרם לגבירים לפתוח את הכיסים וחזר לארץ רגע לפני שכמעט ונתקע בשלג שלא היה בניו יורק.





ואותו זייברט שאך זה עתה חזר מחו"ל, לא נח לרגע ולא ויתר על מנהג קדשו להשתתף בשמחות של רבני העיר. אמש הגיע להשתתף בשמחת נישואי נכדו של הגר"ש מחפוד, זיהה במהרה שאין יין בשולחן הכבוד [חתונה תימנית כבר אמרנו?] ומיהר לעשות 'לחיים' על פפסי מקס.





ובאותה חתונה נצפו כל חברי הכנסת של ש"ס לחוצים כמאמר הפייטן 'מי בקיצו ומי לא בקיצו'. רק שני תימנים רגועים נצפו באירוע - יואב בן צור, הצמוד הנאמן של דרעי, ומזכיר המועצת של רבני בני ברק, נתי נחום, שאולי יקודם מהעשירייה השנייה למקום מכובד יותר. מאחור ראה לייבל'ה את זמר הבית בני אלבז, שככל הנראה ייאלץ להמשיך לשיר לפרנסתו.





ואם תהיתם האם מישהו טורח לקרוא את חומרי התעמולה ממטה 'יחד' של אלי ישי, מתברר שדווקא ראש לשכתו של הראשל"צ הגר"י יוסף הסתקרן למראה המודעות. לייבל'ה מנחש שדודו עמר בסך הכול חיפש תמונה של ישי בכיפה סרוגה.





עוד בש"ס: היו"ר דרעי, הידוע בקשריו הוותיקים עם חצר חסידות לעלוב, תרם לטובת הנסיעה שערכה החסידות לעיירה המקורית בפולין לרגל יארצייט של מייסד השושלת. כך, בשלט צנוע למדי, נכתב 'לזכות הרה"ח אריה מכלוף בן אסתר'. ואם דרעי הוא הרב החסיד, אז לייבל'ה בלי שום ספק הוא הרב הגאון.





ובלעלוב, נעמדו שני הגבאים להתייעצות באמצע בית המדרש בעיירה הקפואה - שמחה קרקובסקי מבית התבשיל ואהרן לוסטיג. השניים תיאמו עמדות ובזכות זה יש אחדות בחסידות.





ואילו אי"ש היח"צ אבי דז'דק, שחזר השבוע מחו"ל, נצפה מתברך אצל זקן האדמו"רים מסקולען. במטוס בחזור תועד דז'דק בקיאת התורה עם הרה"ר הגר"ד לאו.



גזבר חדש בביתר
בטקס חנוכת הבית לביתו החדש של המושך בחוטים דודי מילר, איש פניות הציבור האהוב של תנועת דגל התורה בירושלים, רשמו השתתפות רב שכונת גילה הרב אליהו שלזינגר, ח"כ אורי מקלב, לייזר ראוכברגר, יצחק פינדרוס, ישראל קלרמן, איציק ברנר, חיים מילר, יהודה ארנד, דוד יעקב מורגנבסר, דוד זוהר, שמוליק יעבץ, דודי בלומנשטוק ומוישי מילר. לייבל'ה כועס שלא הוזמן, אך יסתפק בעזרה השוטפת מידיו של מילר.





לאחר שיהושע פולק יצא 'במקרה' לפנסיה, וגם יחסיו העכורים עם מאיר פרוש לא תרמו הרבה ליציבות התעסוקתית של איש המספרים, אישרה ועדת המכרזים את מינויו של רואה החשבון ישראל שוויבל מעיריית ירושלים לתפקיד גזבר העירייה בביתר. לייבל'ה משער שבירושלים הזילו דמעה על לכתו.





בטקס החקלאים בקיבוץ יקים שנערך במעמד האדמו"ר מצאנז והגר"י אדלשטיין, נצפו על מקומם האב והבן לבית לרר בפוזה זהה, עטופים בוסט שחור ומתקתקים כל העת תמונות. ומי שתיעד את הצמד הוא כמובן הקולגה משה גולדשטיין.





בהמשך, לייבל'ה גילה את אברהם דויב גרינבוים, עורך 'בקהילה', זוכה לקירבה יתירה מהאדמו"ר מצאנז. לייבל'ה שמע מהצלמים שגרינבוים, אספן יודאיקה חובב, הפתיע את הרבי עם מכתב נדיר שעדיין לא עלה על תוכנו.





דקות לפני שידור תוכנית 'הקבינט' ברדיו קול חי, התכנסו החברים לתפילת ערבית. בשל מחסור בסידורים אשכנזים או בסידורי תהילת ה' - נאלץ הצייצן יקיר המדור אריה ארליך להתפלל בסידור ספרדי. לייבל'ה תוהה מתי יצייץ ארליך "ואתה ברחמיך הרבים תחפוץ בנו?" חוצמזה, לייבל'ה היה משוכנע תמיד ש'קול חי' היא תחנה אשכנזית למהדרין...

צילום דוד קליגר





ומי שהרחיק להתפלל בציון הרשב"י במירון הוא מנחם שפירא, האיש החזק בדגל התורה והסגן של זייברט, יחד עם חברו זליג אורלנסקי, מנכ"ל יתד נאמן. לייבל'ה משוכנע שבעוד שפירא העתיר עבור יהדות התורה, זליג שפך תחינתו בפני קונו על עיתון ההשקפה הטהורה.





יום חמישי בבוקר. לייבל'ה עוד לא הספיק להניח את התפילין של רבינו תם, וכבר נכונה לו הפתעה: ראש עיריית נצרת עילית הגיע לביקור בשכונת בית ישראל, וכמובן שלא יכל לוותר על אחת הפעילויות החשובות בשכונה - סלפי עם קרויזר.





ובאותו יום אחר הצהריים, נערך מפגש עיתונאים בפרויקט פסגות י-ם. לייבל'ה שהבריז, החמיץ סיור הסטורי בהובלת איש ירושלים ישראל גליס וארוחת ליל שישי מסורתית שהפכה ל'זיץ' שנמשך עד השעות הקטנות. צ'ולנט החבר'ה כבר לא חיפשו.



האיכר והחלבן
ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג - איכר, נצפתה באחרונה מגיעה מספר פעמים להתייעצות וקבלת ברכה אצל הרב חיים כהן המכונה 'החלבן' בעיר גבעתיים. יודעי דבר מספרים, כי 'איכר' התקרבה מאוד ל'חלבן'.

כמאה מנגידי החסידות הקנאית 'תולדות אהרן' שבתו בשבת האחרונה במלונית בישוב הושעיה בגליל ביחד עם האדמו"ר. בשעת רעוא דרעוין, השתחלה בין המשתתפים דמות גבוהה וצנומה חבושת כיפה סרוגה. רק שניים מהאברכים זיהו את האורח, הכוכב הדתי החדש של 'יש עתיד', ח"כ אלעזר שטרן, שטרן, המתגורר בהושעיה.

ומעט לפני שבת, ניתק אותו שטרן את שיחת הטלפון במהלך ראיון שנערך עמו בתחנת הרדיו הדתית 'גלי ישראל'. לאחר שנשאל על ידי העיתונאית שלהבת חסדיאל מי דתי המחמד של לפיד - הוא או שי פירון?

ואפרופו פירון, האיש עמל בימים אלו על כתיבת ספר בעניין הלכות של אנשים בעלי צרכים מיוחדים. הספר צפוי לעורר סערה מאחר שפסיקותיו של פירון לא בהכרח תואמות את אלו המקובלות בציבור החרדי.

זה כבר שבוע שני ברציפות שלייבל'ה עומד על המחסור בעורך נוסף בעיתון 'המודיע': השבוע התפרסמה מודעה בעיתון מטעם הישוב 'ראש פינה' ובה נכתב כי ניתן לגשת למכרז לבניית מקווה טהרה, ואת ההצעה ניתן לקבל תמונת 250 שקלים. לייבל'ה משער שעיתון שמרני כהמודיע לא התכוון חלילה לתמונת מקווה, אלא לתמורה.





ואפרופו מכרזים: משרת מבקר/ת בית הדין הרבני בירושלים פנויה לציבור. אם אתם מתאימים והגשתם מועמדות - אנא עדכנו את לייבל'ה באישי.

בתחום היח"צ והפרסום, נספר לכם ששרה פכטר - כיום מנהלת אגף יחסי הציבור במשרד הפרסום אפיקים - צפויה לפתוח בקרוב משרד יח"צ. לייבל'ה מאחל בהצלחה.

מזל טוב לאהרן וינשטוק, עורך מגין 'בחצרות הקודש' לרגל שמחתה הברית לבנו אמש. וינשטוק, חסיד לעלוב, נסע עם החסידות תוך כדי השמחה לפולין, וחזר שעתיים לפני הברית היישר מפולין.

מזל טוב לדוברו המסור של הרב חיים אמסלם, יהודה רובינשטיין, שהחליף אמש קידומת וחגג 20 חורפים.

ואפרופו מובילי דעת קהל בווטסאפ ובהודעות אס.אם.אס - ביכלר ג'וניור ומיילך גרסטל נפגשו בצפת, לייבל'ה משער שהשניים רקמו הסכם הפצה חשאי.



פינת החידות:
לייבל'ה עבר השבוע בגשר המיתרים בירושלים, ופגש - לא תאמינו - ישיבישער שמחלק דו"חות. אם אתם מכירים את השוטר החדש - טקבקו לנו.





מיהו איש התקשורת שעלה בשנה אחת - 13-14 קילו במשקלו?
לייבלה טייטל ברית מיתרים ישיבישער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד