כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
השווה בין מהגרים לסרטן

ראש סוכנות הביון הגרמני לשעבר נחקר; "קיצוניות ימנית"

הנס-גיאורג מאסן שהיה פעם אחראי על מעקב אחר ניאו-נאצים בגרמניה, נחקר בעצמו בחשד שהפך לאיש ימין קיצוני. הוא מאשים את שרת הפנים ננסי פאסר בשימוש בשירותי המודיעין כדי להילחם ביריבים פוליטיים

ראש סוכנות הביון הגרמני לשעבר נחקר; "קיצוניות ימנית"
גרמניה צילום: Pixabay

הנס-גאורג מאסן, לשעבר ראש סוכנות הביון הפנימי בגרמניה, נחקר על חשד לקיצוניות ימנית על ידי סוכנות הביון שבראשה עמד עד 2018. מאסן פרסם מכתב מהמשרד להגנת החוקה (BfV) המאשר כי הוא נמצא בחקירה.

הסוכנות מסרה כי היא  לא יכולה להגיב על מקרים ספציפיים בגלל כללי הגנה מחמירים על מידע אישי. מאסן כתב כי המכתב אינו מכיל "הוכחה מהותית לכך שהחקירה הייתה מוצדקת", והוסיף כי הממשלה חוששת ממנו. הוא מאשים את שרת הפנים ננסי פאסר בשימוש בשירותי המודיעין כדי להילחם ביריבים פוליטיים.

מהמכתב עולה כי מאסן מאמין לתיאוריות קונספירציה, והוא איש ימין קיצוני עם זליגה לאנטישמיות, ובעל רטוריקה נגד מהגרים. מאסן מגלה אהדה לתנועת הימין הקיצוני רייכסבורגר, שחבריה נעצרו בדצמבר 2022 לאחר שתכננו הפיכה בגרמניה.

עם השנים, הוא הפך יותר ויותר קולני לגבי הסכנות שמהגרים מהווים לחברה הגרמנית, ודבריו ברשתות החברתיות הפכו אותו לדמות מהימין הרדיקלי.

ב-2018 הוא נאלץ לעזוב את תפקידו ונשלח רשמית ל"פנסיה מוקדמת" - לאחר שנראה היה שהוא מטיל ספק באמיתות סרטון המראה אלימות ימין קיצוני שנאת זרים בפסטיבל רחוב בעיר קמניץ שבמזרח המדינה.

מאז, דבריו הפכו קיצוניות יותר. במאמר שכותרתו "כימותרפיה לגרמניה", הוא השווה בין מהגרים לסרטן.

בראיון שנתן לסוכנות הידיעות הגרמנית DPA, הוא לא אמר כי מפלגתו החדשה אותה הקים לאחרונה תשאף להקים קואליציה עם ה-AfD הימנית קיצונית. אבל הוא אישר שהוא ישתף פעולה בנושא חוקים בפרלמנט ולא תהיה לו בעיה להסתמך על הימין הקיצוני כדי לעלות לשלטון.

זה יסתור את הגישה של כל המפלגות הפוליטיות האחרות לדחות שיתוף הפעולה עם ה-AfD. מפלגתו 'איגוד הערכים' היא עדיין תנועה קטנה ושולית. אבל נכונותו של מאסן לשבור את הטאבו רב השנים נגד שיתוף פעולה עם הימין הרדיקלי מראה כיצד הפוליטיקה הגרמנית משתנה.

כמה מחברי מפלגת 'איגוד הערכים' השתתפו בפגישה בנובמבר האחרון בפוטסדאם. במהלך הפגישה, בה השתתפו גם אנשי AfD בכירים, דנו המשתתפים בתוכניות לביצוע גירוש המוני של מהגרים ואנשים מרקע אתני שאינו גרמני.

גרמניה נאצים ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד