כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הקמפיין הנגטיבי: לא להצביע למי שהחרים

לקראת סגירת הרשימות יושק קמפיין 'הרשימה השחורה' שיקרא שלא להצביע ג' • הרקע: הרשימה שהחרימה את ישיבות ה'פלג הירושלמי'

הגר"ש אויערבך (באדיבות המצלם)
הגר"ש אויערבך (באדיבות המצלם)

המאבק הצפוי בין מצביעי "בני תורה" לבין מטה הבחירות של רשימת 'יהדות התורה', עולה הילוך.

מיד לאחר סגירת הרשימות, לקראת תחילת פעילות ההסברה של ג', יתחיל לפעול מטה הסברה נגדי, שיפעל בדרכים יצירתיות כדי לשכנע שלא לתמוך ברשימה.

המודעה הראשונה בקמפיין הנגטיבי יעסוק ב"רשימות השחורות" שהופצו על ידי "הוועד למען כבוד רבותינו", שפעילותו סוקרה בהרחבה בשנה האחרונה, ובה הזהירו ראשי ישיבות כי מי שיקבל תלמידים הנמנים על הפלג הירושלמי, יוקע בפומבי ויפגע ברישום.

היוזמה החריגה הסעירה את הציבור הליטאי והובילה להטחת האשמות כבדות משני הצדדים. פרשה זו צרובה בבשרם של רבים מאנשי 'בני תורה' לצד ביקורת על המהלך מצד ראשי ישיבות שסירבו להיות מעורבים במאבק הפוליטי הפנימי.

המודעה המתפרסמת תחת הכותרת "רשימה שחורה" משתמשת במשחק-מילים העורך קונוטציה בין הרשימה לכנסת לבין הרשימה שהפיץ הוועד, בלשון נופל על לשון: "הרשימה שמאחורי הרשימה".

בהמשך נכתב: "הם ידברו אתך על רשימה נפלאה - אך אתה תזכור את הרשימה השחורה: הרשימה שעוינת ישיבות, הרשימה שמפלגת ציבורים, הרשימה שזורעת שנאה".

את הפרסום חותמת הקריאה": "נמנעים מרדיפת ישיבות" (כשהמילה "נמנעים" מופיעה בהדגשה) ולצידה פתק הצבעה וירטואלי של הנמנעים הנושא את האותיות "די", והסיסמא "די לרדיפות".

הגורמים האקטיביסטים של הפלג הירושלמי אומרים כי הימנעותו של הגרעין הקשה שלהם כבר מובטחת ומטרותיו של הקמפיין הנגטיבי להגיע גם למעגלים רחבים יותר של הציבור המזוהה איתם.

לצורך כך בכוונתם להפעיל קמפיין אמוציונאלי שיתמקד בפצעים הפתוחים של הפילוג הליטאי. חלק מרכזי במסע ההסברה שיטיף בגלוי להימנע מהצבעה יעסוק במה שהם מכנים "מסע הרדיפה" שנעשה כלפי מצביעי עץ וקוראי עיתון הפלס.

ב'בני תורה' רומזים שהיוזמות מגובות וממומנות על ידי תלמידי כמה מגדולי התורה באמריקה שהביעו דעתם בפומבי נגד הפילוג הליטאי והתופעות הקשות שהתלוו אליו, כמו הפולמוס בישיבת חדרה ופעילותו של ה'וועד למען כבוד רבותינו'.
נגטיבי קמפיין רשימה שחורה הפלג הירושלמי רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד