כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ניצלה מציפורני הרשע

האלמנה בת ה-81 קפצה מהחלון ופתחה בריצה

118 ימים אחרי עדיין ממשיכים לצוץ סיפורי הגבורה מה-7 באוקטובר. סיפורה של אלמנה בת 81 המתגוררת בגפה מעורר השראה. שמעה את המחבלים רוחשים מאחורי דלת ביתה, זינקה אל השידה ומשם לחלון ופתחה בריצה לאורך קילומטר וחצי ושורדת כדי לשחזר

בית הרוס בעוטף עזה.
בית הרוס בעוטף עזה. צילום: דוב בער הכטמן

סיפור גבורה מעורר השראה ויוצא דופן: ז'קלין גליקסמן, בת ה-81 שהתגוררה לבדה בקיבוץ עין השלושה אחרי שהתאלמנה בשנה שעברה, הסתגרה ב-7 באוקטובר בחדר הממ"ד שבביתה וכאשר הבינה שהמחבלים פורצים פנימה, היא קיבלה החלטה נועזת, טיפסה אל החלון וכשהיא עם פיג'מה ונעלי בית בלבד, היא פתחה במנוסה רגלית וחייה ניצלו.

היא לא סתם קיבוצניקית, היא גדלה במרוקו, התחנכה בפריז והגיעה לפני 45 שנים לעוטף עזה עם בעלה ושלושת ילדיה. אחרי כארבעה חודשים מאז נמלטה מהבית ללא כלום, היא שבה אליו יחד עם כתב 'חדשות 12', יונתן ריגר ופרצה בבכי מול מה שנשאר מהבית המפויח, כל הזכרונות הפכו מאכולת אש. היא מספרת כי היא עדיין מפחדת שמשהו פתאום יקרה. בגינת הבית ההרוס, היא מזהה את אופניה המוטלות על הארץ ואומרת בכאב: "כואב ששרפו לי את הבית - ואת החיים. לא נשאר כלום".

עם הישמע אזעקת 'צבע אדום' היא נכנסה במהירות לממ"ד שבביתה, כשנרגעו במעט מטחי הרקטות, היא הרשתה לעצמה לצאת ממנו ולהכין לעצמה כוס קפה, עד ששמעה פתאום מקרוב קריאת "אללה אכבר" והבינה את הסיטואציה. היא מספרת ל'חדשות 12', "בני התקשר אליי מארצות הברית וקרא לי לרוץ לממ"ד ולכבות את האורות", שחזרה גליקסמן. "לפתע, הדלת נפתחה ומולי עמד מחבל עם נשק וסימן לי להיות בשקט".

היא הוסיפה לספר כי אותו המחבל ניסה לשדוד אותה, חיפש כסף בארנק ובמגן הפלאפון שלה, ועזב כשלא מצא את מבוקשו. זמן קצר אחרי שהלך היא שמעה ש"מפזרים" דבר מה מאחורי דלת הממ"ד - והיא החליטה שהיא לא נשארת, "הם לא מפזרים סוכריות", תיארה בחצי צחוק. "זה היה משהו מסוכן - אז עליתי על השידה וקפצתי מהחלון". אישה בת 81 שלקחה את חייה בידיה והצליחה להימלט מציפורני הרשע.

באותה שעה כשהיא נמלטת בריצה, בקיבוץ עין השלושה מסתובבים כ-100 מחבלים. ז'קלין מספרת: "רצתי ותמיד בדקתי אם מישהו מסתכל עליי. בשלב מסוים, ראיתי 'עמודי אש' באחד הבתים – שם הייתה גרה חברתי, ובדיעבד נודע לי שהיא הייתה בפנים".

גליקסמן ממשיכה לרוץ כקילומטר וחצי מתוך כוונה להגיע למזכירות הקיבוץ, שם אמורה להיכנס כיתת הכוננות שבוודאי תגן עליה מפני המחבלים, אולם כאשר היא מגיעה, היא מזהה את רבש"צ הקיבוץ שוכב על הארץ לצד רכבו ההרוס. היא מתעשתת מהר למראה הזוועה וממשיכה לרוץ עד שמצאה מקלט אצל מרסלו, חבר הקיבוץ.

 

חדירת מחבלים חמאס מלחמת חרבות ברזל ערוץ 12

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד