י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בדיון הקבינט

השרים חששו מעצירה ארוכה של המלחמה וקראו לחתור לעסקה כוללת

בדיון הקבינט דנו השרים במתווה אפשרי לשחרור חטופים. לוין: "הכי נכון לא ללכת על חלק אלא על הכל". אמסלם: "יש לצבא הישגים גדולים ואם נעצור עכשיו זו עצירה ארוכה מאוד ומרימים דגל לבן"

השרים חששו מעצירה ארוכה של המלחמה וקראו לחתור לעסקה כוללת
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

במהלך דיון הקבינט המדיני ביטחוני שנערך אמש (חמישי) דנו השרים במתווה אפשרי לשחרור החטופים.

השר לוין: "חושב על ההצעה שיהיו כמה פעימות, הכי נכון לא ללכת על חלק אלא על הכל, זה לא מוסרי לשחרר רק את חלקם ואז לעשות משא ומתן, צריך להגביר את הלחץ הצבאי עליהם זה עשוי להביא אותם".

השר דיכטר: "גם אני חושב שלא צריך ללכת על עסקה מדורגת, צריך לעשות עסקה אחת ולא בשתי פעימות שבאחת יש שחרור של 35 חטופים, ורק בשניה יש את כל האחרים. לא מוטרד מזה שאומרים שהמלחמה לא תחזור, צה"ל יידע להחזיר את המלחמה גם אם תהיה הפסקה בלחימה".

השר סמוטריץ׳ אמר: "תפסיקו להשלות את עצמכם כאילו לא יהיה לחץ בינלאומי מצד האמריקאים וכדומה שייעצרו אותנו".

השר דיכטר עקץ: "מבין שאתה אומר את זה מהניסיון הצבאי שלך?".

בן גביר: "לא הייתי מדבר על ניסיון צבאי כקריטריון לחזות מה שיקרה. מזכיר לך שיש כאן בחדר מלא ניסיון צבאי ולמרות זאת אמרו לי לפני ה- 7 לאוקטובר שחמאס מורתע ואני סתם רוצה לעשות פרובוקציות כשאני דורש סיכולים ממוקדים".

השר דודי אמסלם טען: "זו טעות עצומה להפסיק עכשיו. בשביל מה יצאנו למלחמה? אם נפסיק עכשיו גם נאכל את הדגים המסריחים וגם נגורש מהעיר. יצאנו למסע ואמרנו שצריך למוטט את החמאס, יש לצבא הישגים גדולים ואם נעצור עכשיו זו עצירה ארוכה מאוד ומרימים דגל לבן".

השר אלי כהן טען: "תעשו את החישוב ותראו ששחרור של 35 ל-35 ימים ועוד שבוע ניהול משא ומתן להמשך זה הפסקת לחימה ארוכה, ובמיוחד שבעיסקה הקודמת על כל חטוף שחררנו שלושה מחבלים והפעם מבקשים הרבה יותר, המחיר פי עשר מהעסקה הקודמת".

בן גביר: "עסקה כזאת תיתן לחמאס חמצן, יאיישו את השורות שלהם, יבנו את עצמם מחדש, ובנוסף, השתגענו? משחררים רבי מרצחים, רוצחי ילדים, עורפי ראשים ומה הם יעשו מהיום - יכוונו את התנועה? לא למדנו משחרור סינוואר?".

רוה"מ נתניהו אמר: "יש שלושה תנאים שלא נוכל להסכים, לא נוכל לאפשר הפסקת המלחמה יצאנו למהלך הזה למוטט את החמאס. לא נוכל לאפשר שחרור אלפי מחבלים -זה נתון שהמשמעות שלו ברורה לכולנו ולא נוכל לאפשר יציאה מהרצועה של צה"ל. כוחנו באחדותנו. מקווה שכולם כאן יישארו, ואם לא זה יפגע בכולנו".

חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד