כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מונו במקום אביהם

יש שני ממשיכים: הכירו את ראשי ישיבת 'בית מתתיהו' החדשים

'בחדרי חרדים' על דמותם של שני ראשי ישיבת 'בית מתתיהו' החדשים הגאון רבי צבי והגאון רבי יהודה ויסבקר שמונו בעת מסע הלווית אביהם הגאון הגדול רבי ברוך ויסבקר זצוק"ל ביום שישי | המינוי של המשגיח בשעת הלוויה, והשינוי בתארים בין רבי צבי לרבי יהודה | פרופיל מיוחד

יש שני ממשיכים: הכירו את ראשי ישיבת 'בית מתתיהו' החדשים
הגאון רבי צבי והגאון רבי יהודה ויסבקר צילום: שוקי לרר

חלל גדול הותיר אחריו ראש ישיבת 'בית מתתיהו' הגאון הגדול רבי ברוך ויסבקר זצוק"ל שכונן ויסד את ישיבת 'בית מתתיהו' המעטירה בבני ברק (בז'רגון הישיבתי - בית מת'ס) במשך עשרות שנים העמיד תלמידים לאלפים בכל קצווי תבל במסירות של רב לתלמיד והיה לאביהם של אלפי תלמידיו. 

במהלך מסע הלוויה הטו כולם אוזן קשבת להספדו של המשגיח הגאון הצדיק רבי שלמה ברויאר שהקריא את פסוקי האבל ממגילת איכה בבכי ובניגון, ומינה מיד את שני הבנים לממשיכי דרכו בראשות הישיבה. 

בדבריו אמר הגר"ש ברויאר: "אילו זכינו ראש הישיבה היה ממשיך להנהיג אותנו לאורך שנים, עתה שלא זכינו ממנים אנו רבני את הישיבה ותלמידיה ומקיימים את רצון ראש הישיבה זכר צדיק לברכה ומקבלים עלינו את הנהגת הישיבה על ידי שני בניו הגדולים מורנו ורבינו ראש הישיבה הגאון רבי צבי שליט"א ומורנו הגאון רבי יהודה שליט"א", אנחנו נושאים עיננו שישפיע הצלחה לישיבה וימשיכו להעמיד תלמידים כרצונו הטהור של רבינו עד ביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן". 

התלמידים שמו לב לדקות בניסוח כאשר המשגיח הכריז שיש שני ראשי ישיבה: 'מורינו ורבינו ראש הישיבה' הגאון ר' צבי שליט"א ו'מורינו' הגאון ר' יהודה שליט"א. 

עם מינוים משרטט 'בחדרי חרדים' פרטים לדמותם של ממשיכי הדרך מנחילי התורה בישיבת 'בית מתתיהו' שמונה למעלה מ - 700 בחורים כ"י, ונחשבת לאחת מהישיבות בעשירייה הראשונה בעולם התורה הליטאי. 

הגאון רבי צבי ויסבקר

הבן הגדול הגאון רבי צבי ויסבקר (59) נולד בי"ד סיון תשכ"ד בבחרותו למד בישיבת פוניבז' ועם פתיחתה של ישיבת 'בית מתתיהו' היה מגיע לכל שיעור כללי של אביו רבי ברוך זצ"ל, בהגיעו לפרקו הוא נשא את רעייתו שתחי' בתו של הדיין המפורסם הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל ויחד הקים את ביתו בשכונת רמות בירושלים. 

ר' צבי נחשב לתלמיד חכם גדול מאוד, במשך עשרות שנים שימש ר"מ שיעור ב' בבית מת'ס ובתחילת השנה נהיה ר"מ שיעור ג' במקום אביו שחלה ונפל למשכב. בשיעור כללי הראשון שמסר בישיבה היה ללא עניבה אך מאז הקפיד למסור שיעור כשהוא עונב עניבה.

מאז ומתמיד היה מוסר את השיעורים והולך הביתה ללא התערבות בפן הרוחני של הישיבה. הבחורים היו מתלוצצים ביניהם שר' צבי היה מזדרז כדי להספיק את המעבר ב'רב קו'. אלא שהסיבה היא ככל הנראה משום שחשש שיפול עליו העול הכלכלי בישיבה. אך בשנים האחרונות התייעץ עמו אביו רבות בכל הנושאים של הישיבה. 

בשאר היום הוא לומד כאברך בכולל אצל הגאון ר' ארל'ה שפירא בכולל טהרות שממוקם ברחוב מעל אולמי בית ישראל בירושלים. תלמידיו מבית מת'ס אומרים ל'בחדרי חרדים' שר' צבי הוא ממש 'בן של אבא שלו' הן בראש, והן בצורת החשיבה ובשיטת הלימוד.

לפני מספר שנים אף שינה את ההוראה שניתן לשמוע שידוכים רק מוועד שישי והוא החליט שאפשר כבר מחג השבועות של ועד חמישי דבר שהקל על הבחורים שרצו להתארס מוקדם יותר.

הגר"צ ויסבקר בהספדו בלוויה. צילום: שוקי לרר

הגאון רבי יהודה ויסבקר

הבן השני, הגאון רבי יהודה ויסבקר (54) נולד בד' שבט תש"ל בבחרותו למד בישיבה לצעירים פוניבז' שם דבק ברבו מרן הגאון רבי מיכל יהודה ליפקוביץ זצ"ל שהיה מוערך מאוד אצלו, לישיבה גדולה עלה לישיבתו של אביו 'בית מתתיהו' ובהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' בתו של הגאון רבי גדליה פינקל בעל ה'אמרי גדליה' ור"מ ישיבת מיר בנו של רבי אליהו מאיר פינקל ז"ל  ואחיו של ראש ישיבת מיר הגרנ"צ פינקל זצ"ל.

ר' יהודה מתגורר בבני ברק ומיד לאחר נישואיו שכבר ניכר בכשרונו הגדול בהעמדת תלמידים התמנה לר"מ בישיבת 'תורת בצלאל' של הרב ראקוב בבני ברק שם כיהן במשך ארבע שנים. לאחר מכן כיהן כר"מ בישיבה הספרדית 'תפארת חיים' בתל אביב שהקים אביו הגר"ב זצ"ל בבניין מוסדות הרמב"ם ולאחר מכן כיהן כר"מ בישיבה, לפני מספר שנים אף החליף את החזן הרב שושן בימים הנוראים בתפילות. במהלך השנים אביו ר' ברוך זצ"ל נתן לו להיות אחראי כמנהל רוחני בישיבה והיה מסתובב בפנימיות בישיבה ומעורה עם הבחורים בעזרה וסיוע בכל מה שניתן וברגישות גדולה בעידוד הבחורים וההכוונתם.

כעת, שני בניו ייכנסו כאמור לנעליו הגדולות של אביהם הגדול במטרה להמשיך להצעיד את הישיבה שרק בחודש אלול האחרון נכנסה להיכלה החדש והמרווח אחרי שנות סבל.

הגר"י ויסבקר בהספדו בלוויה. צילום: שוקי לרר

הרב ברוך ויסבקר בית מתתיהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד