י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כדור אש ענק

שריפה בתחנת גז: הבתים התחילו לרעוד והפיצוצים התרחשו כל כמה שניות

פיצוץ תחנת תדלוק גז בבירת קניה פצע מאות אנשים, כדור אש ענק נראה באזור הפיצוץ. משאית מלאה בגז בישול עלתה באש בכדור להבה ענק שהתפשט ברחבי המתקן

שריפה בתחנת גז: הבתים התחילו לרעוד והפיצוצים התרחשו כל כמה שניות
זירת השריפה צילום: צילום מסך

פיצוץ בתחנת תדלוק לא חוקית של גז טבעי במחוז אמבקאסי בקניה המאוכלס בצפיפות, גרם למספר הרוגים ומאות פצועים. כ-300 איש נפצעו אחרים, אך המספר צפוי לעלות ככל שיפנו את הנזקים בסביבת תחנת בתדלוק.

הפיצוץ, שהתרחש ביום חמישי בשעה 23:30 בלילה, מדגיש את הסכנה המתמשכת של מפעלים ללא רישיון בקניה שממלאים בלונים בגז בישול לא תקני וללא פיקוח רשמי ומוכרים אותם בזול לצרכנים.

משאית מלאה בגז בישול עלתה באש בכדור להבה ענק שהתפשט ברחבי המתקן, מפעלים ובתים בשכונת מרדי שבמחוז אמבקאסי העמוסה בתושבים מעוטי יכולת, נשרפו ליד נמל התעופה הבינלאומי של קניה.

"הבתים התחילו לרעוד והפיצוצים התרחשו כל כמה שניות, אז דאגתי ויצאתי לראות מה קורה", סיפרה ל'וושינגטון פוסט' זינב סעיד, בת 33, מבית חולים סמוך בו טופלה בכוויות מדרגה שנייה. "עליתי לשער שם ראיתי את הלהבות. לאחר מכן הרגשתי חום בגוף שלי ונפלתי". לדבריה, היא סבלה מכוויות ברגליים ובידיים.

סעיד, שגרה רק 200 מטרים מתחנת התדלוק, אמרה שראתה אישה נבלעת בלהבות, אבל היא לא יכלה לעשות דבר. בבית החולים היא קיבלה טיפול, לדבריה, לאחד משכניה היו כוויות בראשו.

אוורלין סימיו, בת 45, אמרה שהיא יצאה מביתה כדי לאסוף כמה מצרכים כשהפיצוצים החלו. "שמעתי תחילה פיצוץ גדול ואחר כך פיצוץ אחר", אמרה. "הפיצוץ הראשון היה זה שהתחיל את האש. הפיצוצים הקטנים יותר התפוצצו ושרפו את כבלי החשמל. ראיתי את כבלי החשמל נופלים על אנשים ושורפים אותם".

כשהיא מתחמקת מלהבות וכדור אש, היא מיהרה הביתה אל בתה בת ה-23, סינתיה, שעדיין הייתה בבית, עם כוויות בכל הגב והידיים. יחד הם נמלטו משכונה שנבלעת בלהבות והגיעו לבית חולים סמוך.

תושבים פרסמו סרטונים קשים לצפיה ברשתות החברתיות של להבות ענק נוצצות בשמי הלילה על רקע קולות האנשים הצורחים.

מפעל אמבקאסי שהתפוצץ היה אחת ממאות תחנות תדלוק לא חוקיות במדינה, אמר העיתונאי אדווין אוקוט לעיתון, שחקר את התחנות ב-2016 ותיאר כיצד הן רוכזו באזורי מגורים. "אפילו מיפיתי את המפעל של אמבקאסי בסיפור הזה, והזהרתי שיש בעיה רגולטורית, לא היה פיקוח, וזו הייתה פצצת זמן שחיכתה לקרות", אמר. "ועכשיו זה קרה".

את מיכלי הגז, שנמצאים בשימוש לבישול, ניתן לרכוש באופן חוקי מסוחרים רשמיים, אך תושבים רבים בוחרים באפשרויות הזולות יותר מהספקים הלא חוקיים, הסביר.

"לחבר'ה האלה אין בלוני גז, אז הם גונבים בלונים ריקים, הם ממתגים אותם מחדש, הם שמים עליהם צבעים שונים, ואז הם הולכים וממלאים אותם מחדש", אמר. "זה אומר שאין פרוטוקול בטיחות או נהלים במפעלים והבלונים לא נבדקים. אפילו איכות הגז אינה מובטחת".

לאחר שפרסם את הדברים, הוא קיבל איומים מגורמים רגולטוריים שטענו שהוא עובד עם הסוחרים הרשמיים כדי להתנכל למוכרים קטנים יותר.

 

קניה פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד