י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המילה האחרונה של סינוואר

עסקת החטופים: חמאס מושך זמן בהתייעצויות, הביקור בקהיר נדחה

בארגון הטרור חמאס דוחים את הגעתה לקהיר של המשלחת בראשות ראש הלשכה המדינית של התנועה, בשל "התייעצויות נוספות עם פלגי ההתנגדות", כך דווח בעיתון קטארי. מקור בכיר בחמאס מסר שהדחייה נועדה כדי לערוך התייעצויות נוספות בנוגע למתווה לעסקת החטופים

עסקת החטופים: חמאס מושך זמן בהתייעצויות, הביקור בקהיר נדחה
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בחמאס דוחים את הגעתה לקהיר של המשלחת בראשות ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, איסמעיל הנייה, שתוכננה להגיע בתחילת השבוע, בשל "התייעצויות נוספות עם פלגי ההתנגדות". כך דווח בעיתון הקטארי "אל ערבי אל ג'דיד" מפי מקורות מצרים ואחרים בחמאס.

מקורות במצרים ובחמאס הודיעו היום על דחיית הביקור הצפוי של משלחת חמאס בראשות אסמאעיל הנייה אל קהיר. מקור בכיר בחמאס מסר לעיתון שדחייה במספר ימים נועדה לצורך עריכת התייעצויות נוספות עם שאר הפלגים הפלסטיניים בנוגע למתווה שהוצע בעקבות הפגישות בפריז, כך דווח בכאן חדשות.

בתקשורת הערבית דווח כי בחמאס נוטים לקבל את המתווה לעסקת החטופים שגובש בפריז, על אף שהוא אינו מחייב הפסקה כוללת של המלחמה בעזה, אך דורשים שינויים. בארגון הטרור דורשים ארכת פרקי הזמן של ההפוגות באש וטיפול בנושא השלטון ברצועה לאחר הלחימה.

מקור בארגון הטרור מסר לרשת קודס הפלסטינית, המזוהה עם חמאס, כי ליחיא סינוואר ולמוחמד דף תהיה "המילה האחרונה" לגבי עסקת שחרור החטופים שגובשה בפריז.

העיתון א-שרק אל-אווסט פרסם מפי "גורמים יודעי דבר" ששוחחו איתו, כי חמאס יסתפק בערובות שיעניקו המתווכים בעסקה, אך יידבק במחירים להשלמת העסקה. בהם בחירת שמות המחבלים הפלסטינים שישוחררו מבתי הכלא הישראליים, היקף הסיוע שיוכנס לעזה וחופש התנועה, כולל חזרתם של תושבי עזה לבתיהם בכל מקום, כך דווח בכאן חדשות.

אותם גורמים אמרו כי ההתייעצויות בין הנהגת הארגון בחו"ל לבין הנהגת הארגון בעזה קשות ומצריכות זמן, מה שמעכב את מתן התשובה הרשמית והסופית להצעה. אך אותם הדגישו כי חמאס יהיה נחרץ בכל מה שקשור לסוגיית השלטון בעזה, תוך הבהרה שמדובר בעניין פנימי פלסטיני שייפתר בזירה הפלסטינית ולישראל אין קשר אליו.

חמאס דורש להאריך את פרקי הזמן של ההפוגות בכל שלב. בשלב ראשון: שחרור המבוגרים, הנשים והילדים. בשלב השני: שחרור החיילות, בשלב השלישי: שחרור אנשי הצבא (הגברים), בשלב הרביעי: החזרת גופות של חיילים ואזרחים.

בשלב הראשון, לפי הדיווח, ישוחררו בערך 36 חטופים בתמורה ל-3,000 אסירים פלסטינים, בהם מחבלים שנעצרו אחרי 7 באוקטובר - בעזה, בעוטף עזה, בשטחים או במזרח ירושלים. זאת בנוסף לאסירים ששוחררו בעסקת שליט ב-2011 ונעצרו שוב, וכן אסירים חולים וזקנים שנשפטו לגזר דין ממושך.

מלחמת חרבות ברזל מוחמד דף יחיא סינוואר מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד