כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תיעוד מהקודש פנימה

התמליל המלא: שיחת הגר"ש שטיינמן והרבי מבעלזא

שיחה מרתקת בין האדמו"ר מבעלזא לראש הישיבה הגאון רבי שרגא שטייינמן שהגיע לבקר את הרבי. מה שוחחו על מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל?. 'בחדרי חרדים' מביא את התמליל והתיעוד מהשיחה בקודש פנימה

התמליל המלא: שיחת הגר"ש שטיינמן והרבי מבעלזא
הגר"ש שטיינמן אצל הרבי מבעלזא צילום: א.מ.ש

ראש הישיבה הגאון רבי שרגא שטיינמן הגיע בשבוע שעבר לביקור מיוחד במעונו של האדמו"ר מבעלזא. 'בחדרי חרדים' מגיש את תוכן השיחה המלא בין גדולי ישראל.

בתחילת הביקור הגיש הגר"ש הספר 'ימלא פי תהילתך' שאביו מרן הגראי"ל זצ"ל חיבר מהדרשות שלו. האדמו"ר מבעלזא הפטיר ואמר: שאפשר לעשות ספר מאביכם בעצמו. וענה הגר"ש שאכן ישנו כמה ספרים ממנו בעצמו.

הגר"ש: כתיב בפסוק 'ויבואו אלימה ושם שתים עשרה מעיינות מים', והרמב"ן מביא מדרש, שכבר בששת ימי בראשית הכינו לבני ישראל במדבר שיהיה להם תמרים ומים, הכל הכינו מראש, כשאבי זצ"ל היה בשווייץ, היה שם יהודי בשם רבי לייבוש רובינפלד ז"ל, ושלח איתו שליח מצווה געלט לארץ לאדמו"ר רבי אהרן מבעלזא לתל אביב, הוא הכין הכל מראש.

הגר"ש אמר לאדמו"ר: אנו משתמשים הרבה עם הסידור 'עבודת השם' (סידור של חסידות בעלזא), זה תועלת גדולה. הרבי מבעלזא התעניין איזו תועלת זה עבורכם ? וענה רבי שרגא הן הביאורים והן מה שצריכים להתפלל.

הגבאי הרב ר' מיכל פירר התערב בשיחה ואמר שהרבי מתעניין כסדר על הישיבות שהאבא זצ"ל הקים רשת ישיבות 'ארחות תורה' האם הם עדיין פעילים, וענה הגר"ש שקיימים בארץ 4 ישיבות גדולות ו3 ישיבות קטנות, כעת הייתי בישוב בישיבת 'נר זרח' במושב עוצם זה בדרום, (הגר"ש שטיינמן המשמש כראש רשת הישיבות נוסע לכל הישיבות במשך ימות השבוע ומוסר שיחות).

האדמו"ר מבעלזא התעניין עוד כמה ספרים ישנם מהאבא זצ"ל ? וענה הגר"ש: יש הספרים 'איילת השחר' על הרבה מסכתות בש"ס, ויש הרבה כרכים מהדרשות, על התורה 5 כרכים, ועל הסידור יש גם, איפה שלמד היה מיד קטשיא והערה, למד הכל בבהירות, פשט טוב, גם בסידור או בקינות, גמרא וחומש, הכל.

האדמו"ר מבעלזא: אביכם לא ישב על כסא רגיל (היה יושב על מיטה כידוע), הגר"ש הפטיר ואמר: שהעולם הזה לא עניין אותו בכלל.

הגר"ש: בשלושת ימי אפילה, מביא רש"י, שנפטרו אז הרשעים שלא רצו לצאת, וקשה, וכי מפריע שיישאר במצרים, מה הבעיה, וחשבתי, שאם היו נשארים שם היו נכנסים לנ' שערי טומאה, ועל כזה דבר לא יכולים להסכים, או שימותו או שייצאו משם. אבי זצ"ל כל ימיו היה לנסות להציל כל יהודי, לחזק תורה, לחזק תפילה, לחזק יראת שמים.

האדמו"ר מבעלזא אמר שהיה עוזר לישיבות גם בכסף, מי עושה את התפקיד הזה היום ? וענה הגר"ש: שיש מנהל לישיבות 'ארחות תורה' בשם הרב יעקב וירז'בינסקי, הוא נוסע בכל העולם לאסוף כסף. והמשיך ואמר שבאבן הפינה בבני ברק לבניין החדש של הישיבה הגיע הרבי להשתתף, היה אז עצרת הספד במלאות השבעה לפטירת אבי זצ"ל.

האדמו"ר מבעלזא: איפה שאביכם הגיע לכל מקום לא היו צריכים לעשות רעש, רק עצם זה שהגיע למקום היה מספיק. לאחר מכן התעניין הרבי האם היה מתפלל כל יום במנין וותיקין ? וענה שהיה מנין בביתו וותיקין.

הגר"ש ציין: שאביו היה נוהג להיכנס לרבי כל שנה בתקופת הימים הנוראים להתברך לשנה טובה.

לקראת סיום הביקור האדמו"ר מבעלזא ביקש מר' שרגא שיגיד איזה ווארט מאביו. ואמר הגר"ש: 'אלוקי אבי וארוממנהו', איך יכולים להרים את הקב"ה, מה זה וארוממנהו, איך זה שייך, רק הסביר שיש אדם גבוה, ואדם נמוך רוצה לדבר איתו, הוא יעלה על כסא, יכול לדבר איתו באותו גובה, אבל הקב"ה אינו כן, כמה שתעלה על כסא להגיע יותר למעלה, הקב"ה כל הזמן יותר גבוה, ועוד יותר גבוה, 'וארוממנהו', כמה שאני יבין יותר מגדלות השם, אראה שהקב"ה יותר גבוה מגדלות השם, ואני ירגיש את זה.

בסיום הביקור ביקש רבי שרגא ברכה מהרבי שאיחל: השי"ת יעזור שתזכו לעשות רצון השם. הגר"ש בירך את הרבי מבעלזא בברכת 'אורך ימים אשביעהו ואראהו בישועתי' ונפרדו לשלום.

חסידות בעלזא הרב שרגא שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד