כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"מי הסמיך אותו?"

הסערה הבאה? טלי גוטליב תוקפת את האלוף

"מי זה מתאם פעולות הממשלה ביש"ע שמעז לומר לאמריקנים שאין תחליף לאונרא שהיא חמאס בעזה? מי הסמיך אותו לומר את זה?". המתקפה של ח"כ טלי גוטליב נגד האלוף בצה"ל

הסערה הבאה? טלי גוטליב תוקפת את האלוף
רסאן עליאן צילום: דוד כהן, פלאש 90

אחרי שעוררה בשבוע שעבר סערה עם פרשת שקמה ברסלר, איש השב"כ ויחיא סינוואר, חברת הכנסת טלי גוטליב מ'הליכוד', ממשיכה להסעיר את הרשת בציוציה. בשעות האחרונות תקפה גוטליב את האלוף רסאן עליאן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

"מי זה מתאם פעולות הממשלה ביש"ע שמעז לומר לאמריקנים שאין תחליף לאונר"א - שהיא חמאס בעזה? מי הסמיך אותו לומר את זה?", תהתה ח"כ גוטליב והוסיפה, "הרי הקבינט הורה לצבא לשלוט בחלוקת הסחורות בעזה וצמרת צה"ל השיבה שהיא 'מכינה תוכניות'. ומאחורי גבינו נציג צה"ל מאפשר לאונר"א השותפה לתופת להמשיך לתפקד בעזה. מה הולך פה?".

דבריה באו בתגובה לפרסום בסוף השבוע ב'ישראל היום' לפיו המתפ"ש, האלוף רסאן עליאן, אמר לאמריקנים כי "בשלב זה אין תחליף לאונר"א בעזה".

בתוך כך, אמש דיווח העתונאי עמית סגל כי במסמך שהוכן בצבא נכתב, "לא להעמיק בשלב הזה את השחרת אונר"א עד שייערך דיון אסטרטגי לגבי החלופה לארגון".

דובר צה"ל מסר בתגובה לדיווח כי "הרמטכ"ל לא ביקש לכתוב מסמך הקורא לא להשחיר את הארגון. מדובר במסמך המציג המלצה אחת מתוך אופציות שונות. אונר"א הינו ארגון בעייתי כפי שמשתקף בממצאים שצה"ל חשף במהלך המלחמה, ואין זו בפעם ראשונה. גיבוש המדיניות ומגוון הדעות בנושא יתבצע בשיח בין הדרג הצבאי למדיני".

רסאן עליאן גוטליב מלחמת חרבות ברזל עזה ארצות הברית אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד