א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"לא מרתיע אותנו"

המסר שכתבו המחבלים ביומן של הנרצחת

אחרי 4 חודשים במילואים בתוך עזה, יצא עומרי רונן, לוחם ביחידה מובחרת להפוגה ונסע לראשונה לבית סבתו שנרצחה בכפר עזה, שם מצא על השולחן בסלון את היומן האישי שלה, שבו השאירו רוצחיה מסר בערבית 

המסר שכתבו המחבלים ביומן של הנרצחת
קיבוץ כפר עזה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

עומרי רונן, שסבתו נירה רונן, בת 86 מכפר עזה, נרצחה בממ"ד בביתה בטבח 7 באוקטובר ביחד עם המטפלת שלה אנג'לין (אנג'י) אגירה, הגיע לראשונה אחרי כארבעה חודשים לבית שבו סיימה את חייה וגילה ממצא מחריד. וכך הוא מספר בחשבון ה-X שלו:

"נסעתי פעם ראשונה לכפר עזה, לבית של סבתא שלי ז"ל, שנרצחה בידי מחבלי חמאס בשביעי באוקטובר. במהלך הביקור והחיפושים מצאנו מכתב שכתבו המחבלים ביומן שלה שנשאר בסלון שמספר את כל הסיפור. 'גדודי השהיד עז אלדין אל-קסאם עברו מפה ולכלכו את אף הציונים הכובשים, אתם תמותו, ולא תשארו בה'."

המסר שהשאירו המחבלים ביומן.

רונן המשיך וכתב: "מטרת המחבלים הייתה לפגוע לנו בכבוד ולנסות ל"השפיל" אותנו. הם רצו לרצוח ולשחוט כמה שיותר ישראלים. לגרום לנו לא לרצות לחזור ולהתיישב ביישובי העוטף הקסומים. התשובה שלנו לחמאס חייבת להמשיך להיות מוחצת. עלינו להחזיר את כל החטופים עכשיו ולהביא לחיסול ארגון הטרור הזה, ייקח כמה זמן שייקח".

עוד אמר רונן, שלחם בעצמו בתוך עזה, "אנחנו צריכים לבוא בחשבון עם כל מפקדיו, תומכיו וסייעניו. עלינו להשמיד ולעצור את כל האמצעים, המקורות הכספיים והתשתיות שעומדות לרשותם. ובמקביל, לבנות את כל יישובי העוטף, להרחיב אותם, לפתח ולטפח אותם. מהר ככל שניתן. ואם אני הקטן יכול למסור מסר חזק וברור לכל מבקשי רעתנו הגרועים שבאויבים, אין גאים מאיתנו להיות ישראלים, ציונים ולוחמים בני אדם. אנחנו נישאר בארצנו לעולמי עד. ונעשה זאת בכוח ובעוצמה שאינה ניתנת לשיעור. נבנה כאן את ביתנו ומשפחותינו אף על פי כן, ונמשיך לבנות כאן מדינה משגשגת, מפוארת ומפותחת", סיכם.

עמרי רונן מוכר עוד לפני שסבתו נרצחה, הוא פעיל מרכזי בתנועת 'אחים לנשק'. בתגובה ל-ynet אחרי הפוסט שזכה להדים נרחבים ברשת, סיפר, כי עוד הספיק לשוחח איתה בפעם האחרונה באותו בוקר חג שמחת תורה, והיא סיפרה לו שיורים מחוץ לביתה. "הרגעתי אותה. הייתי בטוח שיבואו לעזור לה, אבל אף אחד לא בא. איזה חיות אדם רוצחים אישה בת 86 ואת המטפלת שלה?", תהה.

בתור לוחם ביחידה מובחרת, הוקפץ עמרי עם הצוות שלו לניר עוז. לאחר כמעט ארבעה חודשים במילואים, הוא הגיע כאמור לראשונה לבית הסבתא בעוטף ושם גילה את המסר של המחבלים ביומן האישי שלה, עליו הוא יודע לספר ל-ynet: "זו מחברת שהיא כותבת בה כל מיני דברים כדי לא לשכוח. "מצאנו את המחברת על השולחן בסלון. זה פשוט היה שם. צילמתי ושלחתי לחברים דוברי ערבית שתרגמו לי".

מלחמת חרבות ברזל כפר עזה חדירת מחבלים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד