י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סכנת חיים

בלתי נתפס: הרופאים לא מאפשרים לנערה החולה לשוב לביתה!

חצי שנה של סבל וטיפולים, והנערה החולה במחלה קשה, רק מבקשת לשוב לבית, לאגור כוחות לקראת המשך הטיפולים, אבל הרופאים מסרבים! • "זו סכנת חיים" קבעו הרופאים, לאחר ששמעו על תנאי המגורים בבית הקטן והצפוף, וארבעת האחים שחולקים עמה יחד את אותו החדר • הפתרון בהישג יד, אבל חייבים לפעול מהר!

בלתי נתפס: הרופאים לא מאפשרים לנערה החולה לשוב לביתה!
בית חולים. אילוסטרציה צילום: Ayal Margolin/FLASH90

הם מעולם לא חשבו לבקש משהו. מעולם לא ראו עצמם נזקקים. האב, אברך תלמיד חכם מופלג, השוקד על התורה. האם מתפרנסת מהוראה. משתכרים כדי מחייתם, ומגדלים בנחת את ילדיהם. 3 ילדים כבר זכו להשיא תחת החופה, ולמרות הקשיים הכלכליים, מעולם לא בקשו לעצמם מותרות.

כעת, אין להם ברירה. בחג סוכות האחרון, בתם בת ה-16 החלה לחוש מכאובים. בסדרה של בדיקות התגלתה סיבת הכאב: המחלה מקננת בגופה, ונדרשים סדרת טיפולים קשים ומפרכים, כדי להתמודד עם הגידול, ובחסדי ה' להביא מזור למחלתה.

חצי שנה היא מסתובבת בין בתי חולים, כשהיא נאבקת על החיים. הוריה עוטפים אותה בחום. כל המשפחה התגייסה לסייע. לא צריך להוסיף עוד מילים כדי להסביר את המצב. חצי שנה שאין להם יום ואין להם לילה. הטיפולים המפרכים עצרו את שגרת החיים.

הרופאים לא מאפשרים לנערה החולה לצאת לבית. האם גם אנו לא נאפשר לה?>>>

נוסף על כל אלו, כעת הם מתמודדים עם ההודעה החד-משמעית של הרופאים: לנערה אסור לחזור לבית! "זו סכנת חיים" הם קבעו. הטיפולים קשים, ומכלים את הכוחות. והיא מבקשת לשוב לבית. לנוח ולאגור כוחות לקראת ההמשך. אבל היא לא יכולה לחזור לבית! פשוט אין אפשרות!

בבית הקטן יש חדר ילדים אחד וארבעה ילדים חולקים עמה את אותו החדר. הרופאים ששמעו על כך, קבעו באופן חד-משמעי שעקב החשש מהידבקות במחלות או זיהומים, ובהיעדר מערכת חיסונית תקינה, היא לא יכולה לחזור לבית. הבית החם והאוהב שנותן לה את הכוחות האחרונים להתמודד.

רק כשיימצא פתרון בבית, בהוספת חדר נוסף או בסגירה של מרפסת, נוכל סוף סוף להגשים את הבקשה שלה, ולאפשר לה מנוחה שהיא כ"כ זקוקה לה כדי להחלים.

ב'ועד הרבנים' עשו את הבדיקות וגילו כי הפתרון נמצא בהישג יד. אדריכלים שהוזמנו לבית, הציגו תכנית, לסגור מרפסת לחדר, בו תוכל להיות במשך זמן שהותה בבית. חדר קטן, שבו תוכל לנוח ולאגור כוחות.

התכניות מוכנות! ניתן להתחיל כבר כעת בתהליך, ובתוך ימים ספורים לאפשר לה את מה שהיא כל כך צריכה. זה תלוי רק בנו.

לא מותירים אותה עוד יום אחד בבית החולים. בפעם הבאה שהיא תבקש לצאת לבית, נבשר לה בשמחה כי היא יכולה. וזה תלוי רק בנו!

הנערה החולה מבקשת רק דבר אחד: אני רוצה לחזור הביתה!>>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד