כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בבעלותו 300 מכוניות יוקרה

המלך החדש של מלזיה עם רכב שהיה שייך להיטלר

מלזיה הכתירה מלך מיליארדר חדש. הטייקון סולטן איברהים איסקנדר, בן 65, בעל 300 מכוניות יוקרה כולל אחת שניתנה במתנה על ידי היטלר. יש לו צי של מטוסים פרטיים וצבא משלו וחברות רבות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

למלזיה יש מלך חדש - מיליארדר שטס במטוס פרטי, נוהג במכוניות יוקרה, חובב רשתות חברתיות, ומשוויץ בעושרו. הסולטן איברהים איסקנדר, בן 65, הושבע בסוף השבוע למלך החדש של האומה המלזית.

הסולטן חי באחוזה המוערכת בשווי של כמה מיליארדים. לפי סוכנות הידיעות בלומברג הוא שווה לפחות 5.7 מיליארד דולר.

יש לו אימפריית עסקים ענפה, שנעה בין נדל"ן לתקשורת ותחנות כוח, נכסים במדינות אחרות והחזקות בחברות שונות.

צי המטוסים הפרטיים שלו מתחרה רק באוסף שלו עצמו שכולל כ-300 מכוניות יוקרה, כולל אחת שהתקבלה במתנה מהיטלר שנתן את הרכב לאחד ממכריו של המלך, כך דיווח ה'דיילי מייל'.

המלך ממלא תפקיד טקסי ברובו במלזיה, הכוח נתון לראש הממשלה ולפרלמנט. אבל המלך הוא ראש הצבא, והוא נחשב כמגן האסלאם והמסורת המלאזית.

כל החוקים, מינויים לקבינט ופיזור הפרלמנט לבחירות כלליות מחייבים את הסכמתו, ולמלך יש גם את הסמכות להכריז על מצב חירום ולחון פושעים.

המלך מונה בשיטת מונרכיה מתחלפת ייחודית, כל אחד משליטי תשע מדינות במלזיה הופך למלך לכהונה של חמש שנים. המלך החדש היה שליט מדינת ג'והור. במלזיה יש 13 מדינות, אך רק לתשע יש משפחות מלכותיות.

הוא אמר שהוא צריך להתפרנס בעצמו, מכיוון שהוא לא יכול להסתמך על קצבת המדינה החודשית שלו בסך 27,000 רינגיט (5.5 אלף דולר).

"אם אתה מסתכל על ההיסטוריה של משפחת המלוכה בג'והור, היינו מעורבים בעסקים מימי סבא רבא שלי", אמר הסולטן בראיון לתקשורת המקומית ב-2015. "מעולם לא ניסיתי להסתיר את העסקים שלי באמצעות אחרים כמו שיש אנשים שעושים, אני פתוח ושקוף" אמר.

בראיון לעיתון הסינגפורי The Straits Times בדצמבר, הוא אמר שהוא לא נלהב להפוך ל"מלך בובות".

"יש 222 מחוקקים בפרלמנט. יש יותר מ-30 מיליון אזרחים. אני לא עם המחוקקים, אני עם העם", הוא צוטט בעיתון.

"אני אתמוך בממשלה, אבל אם אני חושב שהם עושים משהו לא ראוי, אני אגיד להם".

המלך גם מחזיק בכוח החנינה. בשנת 2018, המלך מוחמד החמישי, חנן את אנואר איברהים, שריצה עונש מאסר בגין שלל פשעים, כיום הוא ראש ממשלת מלזיה.

ביקורת נגדו נחשבת לעלבון של המלך ועלולה לגרום למאסר.

מלזיה היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד