י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא מש מאהלה של תורה

עלה בטהרה: המתמיד ממיר התמוטט במקווה בערב שבת ונפטר מדום לב

שעה קלה לפני כניסת השבת הובא למנוחות הרב אברהם דוד גרודז'ינסקי זצ"ל משכונת הר נוף בירושלים לאחר שהתמוטט במקווה בעת שטבל להיטהר לכבוד שבת קודש ונפטר מדום לב. המנוח היה סמל ודוגמא להתמדה בישיבת מיר בירושלים

עלה בטהרה: המתמיד ממיר התמוטט במקווה בערב שבת ונפטר מדום לב
הרב אברהם דוד גרודז'ינסקי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בערב שבת קודש נפטר לבית עולמו בפתע פתאום הרב אברהם דוד גרודז'ינסקי זצ"ל משכונת הר נוף בירושלים שהתמוטט במקווה בערב שבת קודש לאחר טבילתו בטהרה לכבוד שבת קודש והוא בן 81 בפטירתו. 

בערב שבת הוזעקו כונני 'איחוד הצלה' למקווה של ויז'ניץ בשכונת הר נוף לאחר שהמנוח איבד את ההכרה הוא פונה לבית החולים לאחר החייאה אך למגינת לב נפטר לבית עולמו לאחר דום לב. 

ד"ר שלמה גנסלר רופא איחוד הצלה והחובשים יוני אלזרע, שלום סננס ויוסי אדלר סיפרו: "כשהגענו למקום הוא היה ללא דופק ונשימה ונמסר לנו כי הוא איבד את ההכרה במהלך טבילה בבריכת המקווה. ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות ולאחר מכן הוא פונה למרכז הרפואי 'שערי צדק' כשהוא במצב אנוש - תוך המשך פעולות החייאה".

הרב אברהם דוד גרודז'ינסקי זצ"ל יליד בריטניה, נולד לאביו ר' אהרן גרודז'ינסקי זצ"ל. בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו בתו של הרב משה דוד טננבוים זצ"ל. 

המנוח שעלה מלונדון לישראל ישב ושקד על התורה בישיבת מיר בירושלים עד יומו האחרון ממש ולא מש מאהלה של תורה. היה משכים קום לעבודת הבורא בעבודת התפילה עם נץ החמה, כל חייו היה קשור בעבותות אהבה לתורה והיה ממשמש בדברי תורה באהבה ובשמחה. 

ביתו היה פתוח לרווחה לכל דכפין והיה עניו ושפל ברך, שמר על פיו ושלונו מכל דיבור אסור והיה סמל ודוגמא אצל כל אדם. 

זכה להעמיד דור ישרים מבורך. 

הלוויתו התקיימה שעה קלה לפני כניסת השבת מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם נטמן.

בני המשפחה יושבים שבעה בבית בתו משפחת וולפסון ברחוב האדמו"ר מבויאן 32 בשכונת הר נוף בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

מקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד