כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"נגמרה החגיגה"

העלאות המחירים ייבלמו? השר: "אני הולך להכנס בכם"

שר הכלכלה ניר ברקת החל היום לערוך פגישות אזהרה עם החברות לאחר גל העלאות המחירים, והזהיר: "החזירות תעלה לכם ביוקר. נגמרה החגיגה". עד כה נפגש השר עם ראשי 'סוגת' ו'אחווה' ובהמשך השבוע עם שאר החברות שהצהירו על ייקור מוצריהן

העלאות המחירים ייבלמו? השר: "אני הולך להכנס בכם"
סופרמרקט. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הכלכלה ניר ברקת פתח היום (ראשון) את פגישות האזהרה עם ראשי חברות מזון, בשל גל העלאות המחירים שהכריזו עליהן. ברקת אמר להם: "אני לא חייב לכם כלום, אני עובד עבור שקל אחד בשנה ותודה לאל לא צריך מכם שום דבר. נגמרה החגיגה. אני הולך להכנס בכם. החוצפה של להעלות מחירים בזמן מלחמה כשלציבור קשה מעידה על חזירות. החזירות הזאת תעלה לכם ביוקר".

השר ברקת הוסיף ואיים כי הוא מאמין לכך שיקבל תמיכה מראש הממשלה בנימין נתניהו למהלכים שיקדם כדי לעצור את המהלך של החברות.

ברקת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

הפגישות נערכו היום מול 'סוגת' ו'אחווה', ובהמשך צפוי השר להיפגש עם חברת שטראוס, וילי-פוד ושסטוביץ'. אולם למעשה בלי צעדי חקיקה שיקדמו את הקפאת עליית המחירים בעת מלחמה, המונופולים והחברות הגדולות לא ימהרו לעצור את המהלך.

בג"ץ הקפיא את בקשת המפקח על המחירים במשרד הכלכלה יהונתן בצלאל לפרסם את נתוני הרווחיות של החברות הגדולות, ובמקביל עם תחילת המלחמה, יזם יושב ראש ועדת הכלכלה חבר הכנסת דוד ביטן - חקיקה להקפאת העלאת המחירים במלחמה. לבסוף משרד האוצר בלם את החקיקה, מה שאפשר בסופו של דבר את העלאת המחירים.

העלאת מחירים התייקרות ניר ברקת עליות המחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד