י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
14 ימים ברצף

מדהים: ישראל שברה שיא של 32 שנה

מזה למעלה משלושה עשורים ישראל לא ידעה ימים רציפים כל כך של גשם. כך עולה מנתונים שמפרסם השירות המטאורולוגי

מדהים: ישראל שברה שיא של 32 שנה
מפל בזלת, רמת הגולן צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

רצף כזה של 14 ימים גשומים במקביל בצפון ובדרום, כמו ששורר בישראל בימים אלה, לא היה מאז פברואר 1992, כלומר מזה 32 שנים. כך עלה היום (ראשון) מנתוני השירות המטאורולוגי. הימים הקרובים יוסיפו להיות קרים מהרגיל. היום ומחר ימשיכו לרדת גשמים לסירוגין בצפון ובמרכז.

החל מיום שלישי, צפויה עלייה בטמפרטורות וצפויים לרדת גשמים מקומיים. בשיאן, יגיעו הטמפרטורות בירושלים ל-11 מעלות, בתל אביב ובבאר שבע ל-15 מעלות, בחיפה ל-14 מעלות, בצפת ל-9 מעלות, ובאילת עד 21 מעלות בצהריים.

רשות המים פרסמה כי הגשמים שירדו במהלך סוף השבוע הוסיפו למפלס הכינרת 13 סנטימטרים נוספים. על פי המדידה של הרשות, גובהו של המפלס 211.46-, רק 1.66 מטרים מהקו האדום העליון. בנוסף, על פי נתוני הרשות, כמות הספיקה - נפח המים שזורמים דרך נהר הירדן, גבוהה.

בתוך כך, על פי תחזית השירות המטאורולוגי והמרכז הלאומי לחיזוי שיטפונות, קיים חשש לשטפונות בזק בימים ראשון - שלישי 4-6.2.23, בנחלי מדבר יהודה וים המלח.

לאור כך, יסגרו למבקרים כל מסלולי הגלישה במדבר יהודה וכן כל מסלולי ההליכה בנחלים דרגה, משאש, תקוע ואוג עד יום שלישי 6.2 כולל.

משטרת ישראל נערכת למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך במטרה לשמור על חייהם ובטיחותם של כלל אזרחי ישראל. יחידות החילוץ עציון ומגילות, ערוכות למתן שירות וסיוע לציבור משתמשי הדרך ולחילוץ אזרחים ונהגים במידת הצורך.

ציבור הנהגים מתבקש להתאים את נסיעתו בהתאם לתנאי הדרך ולנקוט במשנה זהירות במקרה של שיטפונות וסחף על הכביש. יש להפעיל שיקול דעת בחציית כבישים מוצפים ולהעדיף שימוש בדרכים חלופיות.

ציבור המטיילים המגיע לצפות בשיטפונות, מתבקש לעשות זאת ממקומות בטוחים ולהישמע להוראות השוטרים, המתנדבים ופקחי רשות הטבע והגנים.

בכל אירוע חריג, יש לפנות במיידי למוקד 100 של המשטרה. למידע על שינויים בהסדרי התנועה ניתן לפנות למוקד המידע - 110, וכן באמצעות ביישומון הניווט Waze.

מזג אוויר סוער גשם חורף השירות המטאורולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד