ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"אמשיך לעמוד על האמונות שלי"

סערת התפילין: בית המשפט דחה את תביעת רון חולדאי

מדובר בתביעת לשון הרע שהגיש חולדאי נגד השרה, לאחר שזו טענה במהלך קמפיין בחירות כי אסר להניח תפילין במרחב הציבורי בעירו. הדחייה נעשתה בהסכמתו של חולדאי, לאחר שרגב סירבה לוותר על חסינותה | כל הפרטים

סערת התפילין: בית המשפט דחה את תביעת רון חולדאי
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בית משפט השלום בתל אביב דחה היום (ראשון) את התביעה שהגיש ראש עיריית תל אביב רון חולדאי נגד שרת התחבורה מירי רגב סביב סערת התפילין. מדובר בתביעת לשון הרע שהגיש ראש העיר נגד השרה מ'הליכוד', לאחר שזו טענה במהלך קמפיין בחירות כי אסר להניח תפילין במרחב הציבורי בעירו. הדחייה נעשתה בהסכמת באי כוחו של חולדאי. לטענתם זאת מפני שהמשך ההליך הפך למיותר, מכיוון שרגב סירבה לוותר על חסינותה.

בשבוע שעבר מסרה רגב את עדותה בתביעה, שבבסיסה חוק העזר העירוני בתל אביב שאוסר על הקמת דוכנים, בהם דוכני תפילין, במרחק 100 מטרים מבתי ספר. חולדאי טען בתביעתו שרגב הכפישה את שמו כשהציגה אותו כמי שמתנגד להנחת תפילין בעיר ותבע ממנה במסגרת הדיון חצי מיליון שקלים.

"כל יהודי זכאי במדינת ישראל להניח תפילין בכל מרחב ללא הגבלות", אמרה השרה רגב בצאתה מבית המשפט. "היום יש הגבלה רק על יהודים בעניין התפילות. יהודי לא יכול להחזיק תפילין בשתי ידיים באוויר. מקווה שחולדאי יתיר לכל אזרח במדינת ישראל להתפלל בכל מקום במרחב הציבורי וללא הגבלה. אמשיך לעמוד על האמונות שלי ועל כך שעלינו לעודד כל יהודי באשר הוא להניח תפילין".

הנחת תפילין רון חולדאי תביעה משפטית תביעת לשון הרע תביעת דיבה מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד