ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
רוצה לחזור לבארי

אביה של אמילי: "מחבלים איימו עליה בסכין"

אמילי הנד בת ה-9 ששוחררה מהשבי אוימה בסכין במהלך השבי. אביה של אמילי הנד סיפר כי היא סובלת מהתקפי פאניקה ולעתים קרובות מדברת בלחש

אביה של אמילי: "מחבלים איימו עליה בסכין"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

אביה של אמילי הנד בת ה-9, הילדה שנחטפה והוחזקה על ידי חמאס במשך 50 יום בעזה, אמר כי איימו עליה בסכין במהלך החוויה הקשה שלה.

אמילי, ששוחררה בנובמבר לאחר שנחטפה ב-7 באוקטובר, סובלת מהתקפי פאניקה ולעתים קרובות מדברת בלחש. תומס הנד, שבמקור מדבלין, אמר שאמילי מדברת "מעט מאוד על תקופת השבי שלה".

"רק מדי פעם, היא מספקת קצת מידע. אבל למעשה אסור לנו אפילו לחקור אותה בשום צורה, מנקודת מבטם של הפסיכיאטרים הם אמרו, 'מה שהיא רוצה להגיד מרצון, תן לזה לצאת'. היא אמרה לי שאיימו עליהם בסכין לשתוק. זה נורא כהורה שהיא חיה את הטרור הזה" סיפר לסקיי ניוז.

אבל הנד רוצה לחזור לביתם בבארי, שם התרחשה התופת של התקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

"כולנו רוצים לחזור הביתה, הבתים הרוסים. הדם של החברים שלנו בכבישים, בשבילים, בדשא, באדמה עצמה. אבל כן, אנחנו עדיין רוצים לחזור. אם לא נחזור הם ניצחו".

אבל אמילי פחות נלהבת ואומרת: "מצד אחד, זה ממש ממש קרוב לקופסה" - המונח שבו משתמשת בת התשע כדי להתייחס לעזה. "מצד שני, כל החברים שם. אז אני לא יודעת", אמרה.

תומאס הנד אמר שהחלום שלו עבור אמילי הוא שהיא "תתאושש לחלוטין".

"לא עוד התקפי פאניקה. לא עוד לחישות. שהיא תהגיש בטוחה נפשיש ורגשית. אני מקווה שיהיו לה חיים בריאים, מאושרים ונורמליים כמו שכל הורה רוצה לילדים שלו", אמר.

אבל הוא קרא לעסקה "הגיונית" עם חמאס כדי להבטיח את שחרורם של החטופים האחרים.

"אם אתה שואל אותי כהורה, בתור חבר של אנשים שנחטפו, תן להם מה שהם רוצים כדי להחזיר את כולם. אם אתה שואל אותי כאחד שעושה את העסקה הזאת, אז צריך לעשות עסקה סבירה. אתה לא יכול לתת להם לבקש הכל".

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד