כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
זו הבעיה המרכזית

מהם הסיכויים להסדר מול חיזבאללה? ניר דבורי מפרשן

ניר דבורי מ'חדשות 12' התייחס למשא ומתן עם חיזבאללה לגבי נסיגה מגבול ישראל כדי למנוע התלקחות וכניסה ללחימה בשטח לבנון: "לא קל להוריד את חיזבאללה מהעץ. הבעיה המרכזית היא סיפור האכיפה, מי מחויב, כמה מחויב ואיך הוא אוכף זאת. מי שהיה צריך לאכוף, לא אכף, לא צבא לבנון ולא יוניפי"ל"

מהם הסיכויים להסדר מול חיזבאללה? ניר דבורי מפרשן
תקיפה של חיזבאללה בראש הנקרה צילום: חיזבאללה

הכתב הצבאי של 'חדשות 12', ניר דבורי, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm על העלייה בהסלמה בצפון בצל יוזמות מדיניות להרגעת המצב, והסביר: "אני חושב שזה קשור למה שהוא (חיזבאללה) ספג בסוף השבוע. יש לו שישה הרוגים. צה"ל תקף במהלך הימים האחרונים באופן כזה שזה כנראה כאב לו, אני חושב שבגלל זה הוא מגיב כפי שהוא מגיב".

על הצהרת דובר צה"ל אתמול לגבי הצפון אמר: "אני חושב שבאופן כמעט מיידי זה התפרש בציבור כ'אנחנו רגע לפני מהלחמה בצפון', לא כך הם פני הדברים? אנחנו בשבוע של פגישות מדיניות. אני חושב שיש עדיין מאמץ לנסות לעשות כאן איזושהי הסדרה ולא לעבור במלחמה כדי להגיע ל־1701 מתוקן".

לדבריו, "יש כאן מאמץ לנסות ולעשות משהו. לא קל להוריד את חיזבאללה מהעץ, אבל עושים את כל המאמצים האלה. אני חושב שהסיכויים להסדרה הם 50-50. אני חושב שהבעיה המרכזית היא סיפור האכיפה, מי מחויב, כמה מחויב ואיך הוא אוכף זאת. מי שהיה צריך לאכוף, לא אכף, לא צבא לבנון ולא יוניפי"ל".

ניר דבורי. (צילום מסך ערוץ 12)

"מי שהיה צריך להגיב על ההפרות הללו, לא הגיב וזה אנחנו. השאלה אם אנחנו יודעים לייצר מציאות אחרת. בדיונים העמוקים שמתקיימים עכשיו במערכת הביטחון, מדברים על רצועת הביטחון בדרום לבנון, ולמעשה באזור הזה לא יכול להיות כוח רדואן. זה דבר שצריך לאכוף אותו", הוסיף.

לטענתו, "ישראל רוצה שנשלח לשם את יוניפי"ל ואת צבא לבנון שהם יאכפו. עכשיו, מה קורה אם הם לא עושים את זה? ישראל צריכה להיות מחויבת לפגוע ולתקוף גם במחיר של הסלמה, כי אחרת תמצא את עצמך אחרי זמן לא רב במציאות שבה מצאנו את עצמנו בשנים האחרונות".

חיזבאללה ניר דבורי ערוץ 12 רדיו 103FM מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד