כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי חסימת החשבון

סמוטריץ' לבנקים: אל תאכפו את סנקציות ביידן

לאחר שבנק לאומי הקפיא חשבון של תושב יו"ש בעקבות הסנקציות האמריקניות - שר האוצר סמוטריץ' דרש שהכסף ישוחרר: "בלתי מתקבל על הדעת, נעשה מה שצריך"

סמוטריץ' לבנקים: אל תאכפו את סנקציות ביידן
נתניהו וסמוטריץ' צילום: עמית שאבי, לע"מ

אחרי החלטת בנק לאומי להקפיא את חשבונו של תושב יהודה ושומרון שממשל ביידן הטיל עליו סנקציות בשבוע שעבר, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עושה מאמץ למנוע צעד דומה מצד בנקים נוספים.

לפי הדיווח ב'חדשות 12', סמוטריץ' פנה למפקח על הבנקים ודרש להוציא הבהרה לפיה ההחלטה האמריקנית לא צריכה לשנות דבר מבחינת הדין הישראלי.

בשיחה עם המפקח בבנק ישראל אמר סמוטריץ': "זה בלתי מתקבל על הדעת. אזרח ישראלי, בבנק ישראלי - אין בסיס בחוק שלפיו אפשר למנוע ממנו גישה לכסף. אכנס לזה כשר אוצר ונעשה מה שצריך". שר האוצר הוסיף: "אם צריך נלך גם לחקיקה בעניין הזה".

נזכיר כי היום דווח שבנק לאומי הודיע לינון לוי, אחד מארבעת הישראלים עליהם הטילה ארצות הברית סנקציות בשבוע שעבר - כי שני חשבונותיו, זה האישי וזה העסקי, מוקפאים.

בשבוע שעבר ממשל ביידן הודיע ​​כי הוא מטיל סנקציות על ארבעה מתנחלים שהשתתפו באלימות שהביאה למותם או עקרה פלסטינים מאדמותיהם. לפי ההודעה שהוצאה לתקשורת, ינון לוי "הוביל קבוצת מתנחלים שעסקו בפעולות שיצרו אווירה של פחד בגדה המערבית. הוא הוביל בקביעות קבוצות של מתנחלים ממאחז חוות מיתרים, שתקפו אזרחים פלסטינים ובדואים, איימו עליהם באלימות אם לא יעזבו את בתיהם, שרפו את שדותיהם והרסו את רכושם. לוי ומתנחלים נוספים תקפו שוב ושוב יישובים רבים בגדה המערבית".

מלחמת חרבות ברזל בצלאל סמוטריץ' ג'ו ביידן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד