כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
העבירה ביקורת

שגרירת ישראל ברוסיה: מוסקבה מאבדת את התמיכה של הישראלים

השגרירה הישראלית התראיינה לתקשורת הרוסית והביעה אכזבה מעמדתה של רוסיה בנוגע למזרח התיכון ולמלחמה בעזה. "העמדה הרוסית לא מקובלת עלינו אבל אני מאמינה בדיאלוג"

שגרירת ישראל ברוסיה: מוסקבה מאבדת את התמיכה של הישראלים
פוטין ונתניהו בקרמלין צילום: Haim Zach

שגרירת ישראל ברוסיה סימונה הלפרין התראיינה לעיתון האליטה העסקית הרוסית 'קומרסנט' והביעה את אכזבתה מעמדתה הרשמית של רוסיה בנוגע למזרח התיכון ולמלחמה בעזה.

"אני חושבת שההנהגה הרוסית לא לגמרי מבינה שמאז 7 באוקטובר אנו נמצאים במציאות חדשה ונוראה, חמאס בתמיכת איראן ביצע מתקפה בלתי אנושית. עבר זמן מה לפני שרוסיה גינתה באופן פומבי את המתקפה, כינתה אותה 'מעשה טרור' והזכירה את חמאס, העמדה הרוסית מדאיגה ומאכזבת אותי – המדינה שלכם מאבדת את האהדה של הישראלים ובהם גם דוברי רוסית, העמדה הרוסית באו"ם לחלוטין לא מקובלת על ישראל – אבל אני מאמינה בדיאלוג".

השגרירה לא חסכה במילים: "יש לכם רשימה של ארגוני טרור שפעילותם ברוסיה אסורה, חמאס הוא השלוחה הפלסטינית של האחים המוסלמים - למה הוא לא ברשימה", תהתה.

על פי הדיווח של אלכס נירנבורג ועמיחי שטיין בכאן חדשות, היא נשאלה אם ישראל עלולה להיכנס בקרוב לרשימת "המדינות הלא ידידותיות לרוסיה" הלפרין השיבה: "האם זה ייתכן או לא? למה לנחש? אני חושבת שרוסיה וישראל מעוניינות בכך שישראל תמשיך להיות מדינה ידידותית לרוסיה, רוסיה נוכחת במזרח התיכון ויש לה אינטרסים שם, וגם אנחנו איננו שחקנים משניים בזירה. כתוצאה מכך היו מגעים, יש מגעים ויהיו מגעים בין המדינות גם בעתיד".

לשאלה לגבי עמדת ישראל בנושא מלחמת רוסיה-אוקראינה השיבה: "עמדתנו ידועה. ישראל תומכת בשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה. אנחנו מעניקים לאוקראינה סיוע הומניטרי ופתחנו שם בית חולים. זו עמדה שלא השתנתה מאז תחילת הלחימה".

 

ולדימיר פוטין חמאס מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד