י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עבודה תחת אש

סטארטפים והייטק: השינוי שמתרחש בכלכלתה של אוקראינה

כמעט שנתיים מאז שהתחילה הפלישה של רוסיה, יזמים התאימו את האסטרטגיות שלהם כדי לנווט בכאוס שנוצר בכלכלה הבין לאומית  

סטארטפים והייטק: השינוי שמתרחש בכלכלתה של אוקראינה

כשדימיטרו סוסלוב טייל עם הכלב שלו ב-24 בפברואר 2022, קצת לפני חמש לפנות בוקר, הוא הבחין בפגיעות הטילים הראשונות מעליו שסימנו את תחילת הפלישה המלאה של רוסיה לאוקראינה. ליבו הלם מפחד, כאשר יצר קשר עם בני משפחה וחברים כדי ללמוד את מקום הימצאו. מאז אותו יום, "פיצוצים מתמשכים, סירנות תקיפות אוויריות, קולות טילים שעפים מעל העיר, ירי של כלי נשק בקליבר כבד, שריקת מוקשים וחדשות מחרידות" הפכו לחלק מחיי היומיום של יזם הטכנולוגיה.

עם זאת, להשאיר את ביתו ומשפחתו מאחור מעולם לא הייתה אופציה - וזה נשאר כך למרות ההסלמה הנוכחית של המלחמה. "עם התגברות ההתקפות הרוסיות על הערים שלנו, עמדתי לגבי הישארות באוקראינה נשארת ללא שינוי", אמר סוסלוב, "כמובן, זה מפעיל לחץ על כל אחד מאיתנו, אבל אישית, אין לי פחד".

בעשור האחרון עד המלחמה, סוסלוב מכר תוכנה מחברה רוסית לעסקים אוקראינים. ההחלטה לא לעבוד יותר עם אותה חברה התקבלה באופן מיידי, כשהמוצרים הפכו לפתע קשורים למדינה התוקפת. "זו הייתה החלטה ערכית, וקיבלתי אותה ללא היסוס", אמר. בהתחשב במומחיותו בתעשיית הטכנולוגיה והשכלתו, סוסלוב שקל את האפשרויות המקצועיות שלו. "אני לא חושב ששאפתי להיות יזם, אבל בהתחשב בנסיבות, שקעתי בפתיחת עסק לצד שותפים עסקיים חדשים".

זוהי נקודת אור בנוף כלכלי מאתגר אחרת: לדברי שרת הכלכלה האוקראינית יוליה סווירידנקו, ערך הייצוא הכולל של המדינה ירד בשנה שעברה ב-18.7% ביחס ל-2022, הנתון הנמוך ביותר מזה עשור.

היוזמות שמובילות ממשלתיות וארגונים לא-ממשלתיים המתמקדות בעתידה של אוקראינה ובתדמיתה בעולם יהיו מכריעים בניווט סצנת הטכנולוגיה ומייסדיה לעתיד מזהיר יותר, אומר סוסלוב מ-Uspacy. "אני שמח שלמרות המלחמה, אוקראינה נוקטת בצעדים בסיסיים לבניית מערכת אקולוגית של סטארט-אפים שהעולם צריך להכיר", אמר.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה שוק ההון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד